بیانیه دفتر جاد دانشگاه فرهنگیان یزد پیرامون کشتار مسلمانان هند

دفتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان (جاد) دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد استان یزد در بیانیه ای؛ کشتار مسلمانان مظلوم هندی را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ متن پیام این تشکل دانشجو نهاد، بدین شرح است:

رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «من أصبح لا یهتم بامور المسلمین فلیس منهم و من یسمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم»

كسی كه صبح كند و اهمیتی به كارهای مسلمانان ندهد او از آنان نیست و كسی كه صدای مردی بشنود كه فریاد كمك خواهی از مسلمانان را سر دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نیست.

تاریخ طولانی کشور هندوستان و مردم آن با فرهنگ انسان ساز اسلام عزیز پیوند خورده و قطعات روشنی از گذشته این سرزمین را به خود اختصاص داده است؛ مسلمانان هندی همواره با همزیستی ایمانی و مسالمت آمیز اقلیت بزرگ و تأثیرگذاری برای تحولات مثبت و سرنوشت ساز بوده اند.

اما در گذر زمان هر از چند گاهی زلزله تعصبات فرقه‌ای و اختلافات قومی که میراث شوم حکومت منحوس انگلیس خبیث است به این روابط دیرپای انسانی آسیب می‌رساند و آتش جهالت و نادانی گروهی از افراطیون متعصب به خرمن زندگی مسلمانان مظلوم این دیار می‌افتد. از جمله این که هند این روز‌ها با حوادث و وقایع دردآوری مواجه شده که قلب هر انسان آزاده به ویژه مسلمین جهان را جریحه دار کرده است.

اکنون تصویب یک قانون تبعیض آمیز که رائحه شوم آپارتاید را به مشام می‌رساند، موجب شده است تا میلیون‌ها انسان بی پناه به ویژه مسلمانان هند را از حق اصیل و قطعی خود محروم کرده و آنان را از وطن خود اخراج کند.

به نمایندگی از جنبش دانشجویی و همان گونه که پیش از این نیز اشاره شده است اخطار می دهیم که دولت هند اگر هشیار نشود و دست‌های مرموز رژیم صهیونیستی را در کشور خود و امثال این اتفاقات کوتاه نکند روز‌های سیاهی در پیش خواهد داشت چراکه شکنجه و زنده به گور کردن زنان و کودکان مسلمان در هند فاجعه انسانی محسوب می شود.

رفتارها و برخوردهای غیرانسانی با عدم ورود و سکوت خفت‌بار مجامع بین المللی به معنای واقع کلمه گناهی بس عظیم و نابخشودنی است. همچنین لازم است گفته شود تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از این گونه اقدامات و وارد آمدن ظلم آشکار بر مسلمانان هند نیز حجت را بر همگان در راه دفاع از مسلمانان مظلوم هندی تمام ساخته است.

دفتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان (جاد) دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد استان یزد ضمن محکوم کردن این اتفاقات دلخراش از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار پیگیری جدی این فجایع و حمایت از مسلمانان بی دفاع هند می باشد و آمادگی خود را برای دفاع از مظلوم و ریشه کن کردن ظالم اعلام می دارد.

کد خبر 902967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha