دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ارزشی و انقلابی است

محمدی بابیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ارزشی و انقلابی است یادآور شد: پس از حضور مقام معظم رهبری دریکی از پردیس‌های این دانشگاه، اهتمام ملی قابل‌توجهی نسبت به دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «دکتر علی محمدی» در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با جمعی از دبیران تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه فرهنگیان یزد که در محل پردیس حضرت فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) این استان برگزار شد به حضور و سخنرانی سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی دریکی از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و بر لزوم فراهم ساختن شرایط مطلوب رفاهی و فضای مطالعاتی مناسب برای جامعه فرهنگی و معلمان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از حضور مقام معظم رهبری، اهتمام ملی قابل‌توجهی نسبت به دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت و این دانشگاه موفق به کسب موفقیت‌های چشمگیری شد اذعان کرد: دبیران و مسئولان تشکل‌ها، انجمن‌ها، کانون‌ها و دانشجو معلمان پردیس‌ها و مراکز تحصیلی دانشگاه فرهنگیان باید افتخار کنند که در فضای ارزشمند پوست‌اندازی نظام تعلیم و تربیت کشورمان نقش بسزایی دارند.

معاون امور فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به برگزاری فعالیت‌های گسترده فرهنگی در این نهاد با وجود تنگناها و کمبود منابع مالی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با پیشینه و تاریخچه یک‌صد سال تربیت معلم در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود. امروز این دانشگاه درزمینهٔ هایی ازجمله قرآن، حدیث، نهج‌البلاغه، برپایی اردوهای جهادی، فعالیت تشکل‌های اسلامی، کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و... در میان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سرآمد است.

وی بابیان اینکه آینده روشنی برای دانشگاه فرهنگیان که یک دانشگاه ارزشی و انقلابی است، وجود دارد گفت: بخشی از بودجه دانشگاه فرهنگیان صرف امور فرهنگی می‌شود و لازم است تا در جهت انجام بیش از پیش و مطلوب‌تر این فعالیت‌ها از ظرفیت سایر نهادها ازجمله سازمان حوزه هنری، وزارت ورزش و جوانان، سازمان هلال‌احمر، دارالقرآن کریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی استان یزد، پویا بوده و هستند ادامه داد: کانون‌های گوناگون دانشگاه فرهنگیان می‌توانند در اجرای برنامه معلم مهارتی کمک مؤثری انجام دهند.

محمدی در پایان با تقدیر، تشکر و تجلیل از نگاه ویژه مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان و مسئولان پردیس‌ها و مراکز استانی نسبت به مسائل و طرح‌های واحد فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: نگاه ما به کلیه تشکل‌ها و انجمن‌های این دانشگاه، عادلانه و برابر است.

گفتنی است که در این نشست دوساعته؛ دبیران تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد و پردیس حضرت فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) استان یزد نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود نسبت به مسائل فرهنگی موجود در مراکز دانشگاه فرهنگیان را مطرح کردند.

کد خبر 855849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha