انسان در بحث عشق به خدا به دنبال جذب کمالات الهی است

آبایی گفت: در مبحث عشق به خداوند، فرد به دنبال جذب کمالات الهی است و می‌خواهد تا تجلی کمالات خدا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «احمد آبایی» در مراسم هفتگی هیئت محبان الزهراء (سلام‌الله علیها) دانشگاه فرهنگیان یزد که با حضور جمعی از دانشجو معلمان در محل مسجد پردیس شهیدان پاکنژاد این استان برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش دانشجویان و فراگیران علم و دانش از فیوضات و برکات ماه روح‌بخش و پرفیض ربیع‌الاول و معارف ارزشمند و گران‌قدر اهل‌بیت (علیهم السلام) تأکید کرد.

وی بابیان اینکه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قطب عالم امکان بشریت هستند اظهار داشت: وجود باعظمت حضرت خاتم‌النبیین (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به‌گونه‌ای است که به‌طور کامل برای ما قابل شناخت نیست. از خداوند متعال می‌خواهیم تا به مؤمنین و جوانان توفیق تأسی به پیامبر مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به عنوان الگویی نیکو را بدهد.

مشاور باسابقه و کارشناس خانواده با اشاره به اینکه اگر فردی به خطاطی علاقه‌مند باشد باید در کلاس‌های خوشنویسی شرکت کند و با الگوبرداری از سرمشق تعیین‌شده در این کلاس‌ها به خوشنویسی و خطاطی بپردازد تأکید کرد: درگاه الهی، رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را به عنوان الگو و سرمشق نیکو و حسنه بر بالای دفتر مشق زندگی انسان‌ها و مسلمانان قرار داده است.

وی بابیان اینکه طبق احادیث و روایات؛ وجود پر خیر و برکت حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) اولین چیزی بود که خداوند تبارک و تعالی آفرید اذعان کرد: باید سعی کنیم تا هرچه بیشتر به سرمشق زندگی خود یعنی پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در رفتار، گفتار، ادب، راستی، درستی، تقوا، ایمان و به ویژه اخلاق شبیه شویم.

استاد دانشگاه به شعر به عنوان یکی از غذاهای روح آدمی اشاره و ابراز کرد: توصیه می‌کنیم که دانشجویان پژوهشگر و اهل تحقیق و کاوش؛ معراج خوانی پیامبر مکرم اسلام (که جزء وقایع قابل تأمل تاریخ اسلام و نشان‌دهنده‌ شان والای حضرت خاتم‌النبیین است) را در منظومه اشعار سروده شده زبان و ادبیات فارسی دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی، عشق به بی‌نهایت را در وجود انسان قرار داده است؛ اساس فطرت آدمی را لا اله الا الله دانست و ادامه داد: در عشق بین انسان‌ها، افراد به دنبال این هستند که به یکدیگر برسند در صورتی که در عشق به خدا، فرد به دنبال جذب کمالات الهی است و می‌خواهد تا تجلی کمالات خدا شود. در این رابطه اقامه نماز اول وقت به صورت جماعت و همراه با تمرکز جایگاه ویژه‌ای دارد.

آبایی با اشاره به مسئولیت سنگین معلمان و دبیران گفت: نگاه، لحن، کلام، توجه و نفس معلم مهم و قابل‌توجه است و معلمان باید در این موارد مراقبت کنند. هم عملکرد مطلوب و هم عملکرد نامطلوب معلمان در نسل‌های بعدی و آینده یک جامعه نقش جدی دارد به همین دلیل این حِرفه برای معلمان هم می‌تواند نقطه‌ای برای پرواز باشد و هم می‌تواند یک جایگاه خطرناک محسوب شود.

وی در پایان در پاسخ به پرسش مطرح‌شده توسط یکی از دانشجو معلمان محصل در دانشگاه فرهنگیان استان یزد خاطرنشان کرد: مفهوم لفظ انقطاع از دنیا، چشم‌پوشی از مظاهر دنیایی نیست بلکه به معنای عدم دل‌بستگی و عدم اسیری نسبت به مسائل دنیوی است.

کد خبر 856290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha