پیش بینی تولید  روزانه ۲۰ هزار ماسک بهداشتی در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون ۶ مجوز تولید ماسک در استان صادر شده است، گفت: در این کارگاه ها روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک بهداشتی استاندارد تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۲۷ اسفند) به رسانه های گروهی با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در استان، گفت: تاکنون بیش از ۱۲۳هزار خانوار (۵۱ درصد خانوار‌های استان) در خراسان جنوبی به‌صورت تلفنی، حضوری یا در سامانه غربالگری کرونا اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به ۲ سوال پاسخ داده و از وضعیت سلامت خود اطلاع یابند.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تاکنون ۶ مجوز تولید ماسک در استان صادر شده است، ادامه داد: این شرکتهای تولیدی از امروز کار خود را آغاز کردند که برآورده می شود این کارگاه ها روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک استاندارد در خراسان جنوبی تولید کنند و بخش عمده ای از نیازهای استان به تدریج مرتفع خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار بستری‌های استان ۱۵ تا ۲۰ درصدی هستند که علائم مشکوک شدید ابتلای به بیماری کرونا را دارند و نیاز به بستری پیدا می کنند که از این تعداد تاکنون در استان ۱۱۹ نفر تست آنان مثبت شده و متاسفانه ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد افرادی که آلوده به ویروس کرونا می شوند علائم خفیفی دارند که بستری نشده و از آنان تست کرونا هم گرفته نمی شود.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 906352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha