۵.۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی جابجا شد

جلال زاده از جابجایی ۵.۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اسدالله جلال زاده» امروز (۲۸ اسفند) به رسانه های گروهی گفت: در 11 ماهه سال جاری بیش از 5.4 میلیون تن کالا توسط ناوگان باری خراسان جنوبی حمل شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به میزان 12 درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این میزان کالا در قالب بیش از 335 هزار سفر حمل شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش 8 درصدی تعداد سفر نیز هستیم.

 

وی با تاکید بر افزایش تناژ حمل شده سیمان بعنوان یکی از کالاهای استراتژیک در استان ادامه داد: تناژ حمل سیمان در 11 ماهه سال جاری نزدیک به 1.2 میلیون تن بوده است که این مقدار حکایت از افزایش 26 درصدی در مقایسه با سال قبل دارد.

 

جلال زاده افزود: همچنین طی 11 ماه گذشته از سال جاری بیش از 59 هزار سفر برای حمل سیمان انجام شده است که این شاخصه نیز در مقایسه با مدت زمان قبل 25 درصد افزایش دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تاکید کرد: در شرایط فعلی به منظور تخلیه بندر در محل و تامین کالاهای استراتژیک استان از بنادر جنوبی کشور شامل بندر چابهار، بندر عباس و بندر امام(ره) تسهیلاتی شامل تخصیص 30 درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگانی که کالاهای اساسی از مبداء پنج بندر مهم کشور بالاخص بندر چابهار حمل می کنند پیش بینی گردیده است که نیازمند همت و همیاری رانندگان محترم و پرتلاش استان در حمل این محمولات از بنادر به مقاصد استان است که در جهت تسریع در حمل این کالاها در ایام نوروز هیچگونه ممنوعیت ترددی جهت ناوگان باری حامل این محصولات از بنادر لحاظ نشذه است.

کد خبر 906640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha