وجه اشتراک همه مسلمانان در همه فرق و مذاهب رسول الله (ص) است

حجت الاسلام پورفرجی با بیان اینکه وجه اشتراک همه مسلمانان در همه فرق و مذاهب رسول الله (ص) است گفت: همه مسلمانان بر این اعتقاد دارند که پیامبر (ص) آخرین فرستاده و رابط آسمان‌ها و زمین است.

«حجت‌الاسلام میثم پورفرجی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص عید مبعث اظهار کرد: لفظ مبعث در دو وقت معانی مختلفی دارد بخش اول را می‌توان به‌عنوان اسم زمان برانگیختن و بخش دوم به‌عنوان مکان برانگیختن نامید.

 

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز ادامه داد: خداوند متعال بیش از بعثت رسول مکرم اسلام (ص) بعثت‌های فراوانی برای بشریت عطا فرمودند که اولین بعثت آن مربوط به حضرت آدم بود اما از نظر اهمیت بعثت رسول اکرم (ص) از درجه بالاتری برخوردار است، چرا که تکمیل کننده دین آسمانی بود.

 

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) در شرایطی مبعوث شد که ظلم همه جهان را فراگرفته بود و این افراط ها در ظلم به یکدیگر از قتل دختران تا تجاوز به حریم خصوصی یکدیگر بود.

 

حجت‌الاسلام پورفرجی هدف بعثت پیامبر (ص) را تشکیل حکومت اسلامی دانست و اضافه کرد: با توجه به فرموده امام (ره)، اسلام کارخانه انسان‌سازی است؛ پیامبر (ص) با ساختن انسان‌هایی همچون امیرالمومنین (ع)، سلمان فارسی، عمار، مقداد و ... توانست حکومت الهی-اسلامی را تشکیل دهد.

 

وی با بیان اینکه همه اعیاد اسلامی مستقیما به عید مبعث مرتبط می‌شود ابراز کرد: اگر پیامبر (ص) مبعوث نمی‌شدند به تبع آن اسلامی پدید نمی‌آمد و در ادامه اعیادی همچون فطر، قربان و غدیر نیز به‌وجود نمی‌آمدند، بنابراین مشخص می‌شود که عید بزرگ الهی که آغاز حکومت اسلامی را نشان می‌دهد عید مبعث است.

 

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: وجه اشتراک همه مسلمانان در همه فرق و مذاهب رسول الله (ص) است، زیرا همه مسلمانان بر این اعتقاد دارند که پیامبر (ص) آخرین فرستاده و رابط آسمان‌ها و زمین است؛ تفرقه‌هایی که امروزه میان مسلمانان شاهد آن هستیم ریشه در یهود و نصارا دارد همانگونه که در آیه شریفه 120 سوره بقره (وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ) اشاره شد، فتنه‌ها و تفرقه‌ها از دشمنان اسلام است.

 

وی عنوان کرد: اینکه امروز شاهد آن هستیم که کشورهای استکباری در حال ارتباط با برخی کشورهای اسلامی هستند تنها برای تضعیف مسلمانان و تفرقه افکنی میان آنها است، زیرا شاهد آن هستیم حضور آمریکا در منطقه به‌جز خرابی و ناامنی نتیجه‌ای در برنداشت.

 

حجت‌الاسلام پورفرجی اذعان داشت: شیطان دشمن قسم خورده انسان‌ها است، همچنین صهیونیست بهتر از هرکسی می‌داند که اتحاد مسلمانان منجر به نابودی استکبار می‌شود و بر این اساس از هر کوششی برای تفرقه میان مسلمانان دریغ نکرده است.

 

کد خبر 907608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha