رهبری: کدام عاقلی کمک آمریکا را که متهم به تولید ویروس است قبول می‌کند/لغو  سفر جهانگیری به استانهای درگیر کرونا

برخورد جدی قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی در راستای حمایت از تولیدکنندگان، لغو سفر جهانگیری به استانهای درگیر کرونا، رهبری: کدام عاقلی کمک آمریکا را که متهم به تولید ویروس است قبول می‌کند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، برخورد جدی قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی در راستای حمایت از تولیدکنندگان، لغو سفر جهانگیری به استانهای درگیر کرونا، رهبری: کدام عاقلی کمک آمریکا را که متهم به تولید ویروس است قبول می‌کند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه سوم فروردین ماه است.

برخورد جدی قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی در راستای حمایت از تولیدکنندگان

«غلامحسین اسماعیلی» در مصاحبه با برنامه «فردای روشن» که از آنتن رادیو گفتگو پخش می شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 1399 را به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری کرده‌اند، گفت: در سال گذشته نیز مقام معظم رهبری بر موضوع حمایت از تولید تاکید کردند و این موضوع باعث شد که در بخش‌های مختلف اقدامات مناسبی در راستای حمایت از تولید انجام شود .

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در همین ارتباط قوه قضائیه جهت پاسخگویی به فرمان و سیاست‌های ابلاغی از سوی ایشان در بحث رونق تولید ملی و افزایش اشتغال گام های مناسبی را برداشت ، افزود : گزارش‌هایی که از واحدهای مختلف قوه قضاییه ارسال شده حکایت از این دارد که در سال گذشته با کمک قوه قضاییه 994 واحد صنعتی که تعطیل شده بودند یا در شرف تعطیلی بوده اند به چرخه تولید بازگشته اند و از بیکار شدن کارگران در این واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه در قوه قضائیه این آمادگی را داریم که با همکاری با مدیران اجرایی و متولیان بخش های مختلف در راستای گسترش تولید در کشور فعالیت کنیم افزود: آنچه که از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح شده یک سیاست و تدبیر ولایی و هم چنین سیاستی است که بر اساس کارهای کارشناسی و نیازسنجی کشور ابلاغ شده است.

 

پیگیری نیازمندی‌های ۳ استان در مقابله با کرونا از سوی رییس مجلس

«علی لاریجانی» یکشنبه سوم فروردین در تماس با استانداران خوزستان، زنجان و فارس با ارائه توصیه های لازم برای قطع چرخه انتقال و نزولی شدن نمودار ابتلا به کرونا در این استان ها، از پیگیری و تامین نیازمندی های این مناطق در حوزه های بهداشت، درمان و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر شیوع کرونا خبر داد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی  در این گفت‌وگوها، ضمن بررسی شرایط مقابله و افزایش میزان درگیری هر یک از  استان‌های خوزستان، زنجان و فارس با کرونا، از هموطنانی که با توجه به خطر شیوع بیماری از سفر  صرف‌نظر کرده‌اند، تقدیر و تشکر  کرد و گفت: کاهش سفرها، از بار شیوع کرونا می‌کاهد اما هنوز نتیجه مطلوب در برخی استان ها حاصل نشده و  نیازمند توجه بیشتر و جلب همکاری مردم هستیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین  در گفت‌وگو با استانداران مذکور، توصیه‌هایی برای پشتیبانی و تجهیز مراکز  درمانی و بیمارستانی با استفاده از منابع مالی تخصیص یافته به این استان ها ارائه کرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری سایر  منابع مالی و امکانات مادی مورد نیاز استان های مذکور در سطح ملی خبر داد.

 

سفر جهانگیری به استانهای درگیر کرونا لغو شد

بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در چارچوب پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت پرهیز از سفر به استانهای درگیر کرونا و لازم الاجرا بودن دستور العمل های آن ستاد، اسحاق جهانگیری سفر خود به این استانها را لغو کرد.

اگرچه سفر معاون اول رییس جمهور به دلیل ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر کاهش ترددها و سفرهای درون و برون‌شهری لغو شد، اما جهانگیری روزانه و به طور مستمر پیگیر حل مشکلات و مسائل مختلف استانها برای پیشگیری، مدیریت و مقابله با کرونا بوده و خواهد بود و دستورات لازم را برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز آنها صادر خواهد کرد.

 

کدام عاقلی کمک آمریکا را که متهم به تولید ویروس است قبول می‌کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۳ فروردین) در سخنانی زنده و تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ و شریف ایران، با درخواست از پروردگار متعال برای رفع هرچه سریع‌تر بیماری کرونا از سر ملت ایران و همه بشریت و با تأکید برضرورت عمل به همه دستورالعمل‌های بهداشتی، نسخه مبتنی بر حقایق بعثت مبارک پیامبر خاتم را نسخه نجات‌بخش بشریت در طول تاریخ خواندند و افزودند: عمل به حقایق بعثت بویژه «صبر و استقامت» تنها راه رسیدن ملت شریف ایران عزیز به قله رفیع پیشرفت و قدرت است.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر سال سخنرانی عمومی اول سال ایشان در حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شد، افزودند: امسال از دیدار با مردم و حضور در حرم رضوی محروم هستیم اما دلهایمان همچون همیشه با یاد امام رئوف مأنوس است.


ایشان با تبریک عید بزرگ مبعث، بار دیگر عید نوروز و حلول بهار را به مردم تبریک گفتند و افزودند: اهمیت واقعه بسیار با عظمت مبعث به‌گونه‌ای است که خداوند به فرموده قرآن کریم از همه پیامبران بزرگ میثاق گرفته است که هنگام بعثت رسول خاتم، هم به او ایمان بیاورند و هم او را با توصیه به امتشان برای ایمان آوردن به پیامبراسلام یاری رسانند.


رهبر انقلاب اسلامی، منظومه معرفتی اسلام را از جمله حقایق بسیار مهم بعثت برشمردند و افزودند: در این منظومه، نظر اسلام درباره هستی، انسان، ذات پروردگار، مسیر انسان در دنیا و آخرت و مسائل اساسی دیگر به روشنی بیان شده است.


ایشان منظومه ارزشی اسلام از جمله خُلقیات فردی و اجتماعی و مفاهیم زندگی‌ساز نظیر آزادی، عدالت اجتماعی و سبک زندگی را بخش مهم دیگری از حقایق بعثت رسول گرامی اسلام خواندند و افزودند: آحاد مردم و جوامع بشری در صورت عمل به این ارزشها، معنای حقیقی و شیرین زندگی را درک خواهند کرد.

 

تولید آب سنگین در کارخانه اراک در ایام نوروز

مجتمع تولید آب سنگین اراک (خنداب) در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ نیز همچون گذشته به صورت شبانه‌روزی و با حداکثر ظرفیت در حال تولید محصول استراتژیک آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی دوتره است.

 

۵۲ بیمارستان نیروهای مسلح به درمان کرونا اختصاص یافته است

سردار سرلشکر «محمدباقری» صبح امروز (یکشنبه ۳ فروردین) در جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی - درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح برای پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: از همه تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان‌های نیروهای مسلح صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این زحمات و تلاش‌ها یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و نیز صحنه‌های دفاع از حرم است و همان گونه که در دوران دفاع مقدس در این بخش شهدایی همچون شهید رهنمون داشتیم در این دوران هم امثال شهید فتح اللهی تقدیم شده است.

 

وی با بیان این که از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه حضور داشته است، افزود: در این مدت حدود ۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های نیروهای مسلح پذیرش شده اند که حدود نیمی از آن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بوده اند و بقیه را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌دادند.

 

سرلشکر باقری گفت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می‌توان به عنوان یک رزمایش مقابله با تهاجم‌های بیولوژیک محسوب کرد.

 

شیوع «کرونا» تاثیری در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور نداشته است

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» با اشاره به فعالیت‌های گسترده ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و همچنین ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: با نگاه فرمانده محترم ارتش و انتظارات مردم از ارتش، ارتش از همان ابتدا وارد عمل شده و کمک‌های لازم در حال انجام است. ارتش مسئولیت دفاع از کشور را برعهده دارد و در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی دفاع از کشور و تأمین امنیت، ظرفیت‌های درمانی خود را نیز به میدان خدمت رسانی به مردم عزیزمان آورده است مثلاً ما بیمارستان هاجر، بعثت، گلستان و بیمارستان شهر رشت را در کنار چندین بیمارستان سیار و صحرایی در اختیار مردم قرار داده‌ایم.


معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه با وجود نگرانی‌های در پی شیوع ویروس کرونا در کشور این موضوع تأثیری بر مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور نداشته است، تصریح کرد: شرایط امنیت کشور بسیار خوب است. اگر قرار باشد بنا به نگرانی‌ها، پادگان‌ها تعطیل شوند در این صورت چه کسی از مرز‌ها مراقبت خواهد کرد؟ چه کسی به صورت ۲۴ ساعته از آسمان کشور مراقبت می‌کند؟ دریا‌ها را چه کسی می‌خواهد کنترل کند؟! بنابراین ما باید تلاش کنیم جامعه را حفظ کنیم سلامتی شان را تأمین کنیم تا مأموریت خود را انجام دهند. هر کدام از این بخش‌های کشور اگر آسیب ببیند ضرر و زیانش بسیار بیشتر از کرونا خواهد بود، امنیت کشور اگر برقرار نشود جبران ناپذیر خواهد بود و هیچ خللی در مأموریت‌های ارتش نباید به وجود بیاید. ما تلاش می‌کنیم تا همه سالم باشند و به کار‌های خود برسند و تا امروز هیچ مورد مثبتی در پادگان‌ها نداریم./

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 907840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha