اعلام هشت مورد جدید ابتلا به کرونا در استان کرمان/ پیاده روی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش اضطراب توصیه می شود

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان گزارشی از وضعیت موجود، توصیه هایی نیز به مردم کردند از جمله اینکه پیاده روی با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش اضطراب مفید است.

به گزارش خبرگزای شبستان از کرمان، دکتر مهدی شفیعی، عصر یکشنبه(3 فروردین) در نشست خبری مجازی از ابتلای 8 مورد جدید به کروناویروس در استان و رسیدن آمارکلی مبتلایان به 169 نفر خبر داد.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از این ۸ مورد، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۷ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ ۶ نفر زن و دو نفر مرد و متوسط سنی آنان ۶۳ سال است و خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از کووید ۱۹ در استان نداشتیم و تعداد متوفیان همان ۱۷ مورد روز گذشته است.

 

 

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون ۶۹ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و ۵۵ بیمار نیز با تشخیص قطعی به کووید ۱۹ در سطح بیمارستان های استان بستری هستند؛ تصریح کرد: از ۸ مورد ابتلایی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر مربوط به یک خانواده هستند که یک نفر از این خانواده در ۳ روز گذشته به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شده بود و این یعنی ویروس کرونا در حال ورود به خانواده ها است.

 

 

 

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سئوال آیا بیمارستان های دیگری هم در سطح شهر بیماران کرونایی را پذیرش می کنند؟ توضیح داد:  بیمارستان های سطح استان می توانند بیماران حاد تنفسی را می بپذیرند اما برای اینکه همه بیمارستان ها درگیر نشوند بعضی ها را سعی کردیم پاک نگه داریم که در شهر کرمان بیمارستان های باهنر و شفا را پاک نگه داشتیم اما اورژانس های دیگر بیمارستان ها پذیرش می کنند اورژانس ها پذیرش می کنند و مشکلی ندارد زیرا هم آموزش دیدند و هم امکان درمان وجود دارد.

 

 

وی با رد این مسئله که افزایش ابتلای پرسنل درمان به کووید 19 ناشی از کمبود احتمالی تجهیزات است؛ به صراحت گفت: اولاً که هرچه آمار مبتلایان بالا می رود به همان نسبت شانس مواجهه پرسنل بیشتر می شود ثانیاً  الزاماً همه موارد پرسنل را به مراقبت از بیمار نمی توان ربط داد و ممکن است درگیری پرسنل با کرونا در بیرون محل کار اتفاق افتاده باشد اما در هر حال تجهیزات کافی در اختیار هست و بستگی به چگونگی استفاده پرسنل دارد.

 

 

دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی در پاسخ به سئوالی پیاده روی تنهایی و چند نفری با رعایت حداقل دو متر فاصله را برای کاهش استرس روزانه مردم توصیه کرد و ادامه داد: از حدود 149 تا 150 مورد کووید 19 در استان 30 درصد سابقه سفر به استان های با شیوع بالا داشتند و برای همین بحث سفر را جدی مطرح می کنیم زیرا ابتلا به آلودگی را افزایش می دهد.

 

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابتلای کادر درمان به کرونا را به دلیل قرارگرفتن آنان در خط مقدم مبارزه با ویروس طبیعی دانست و اظهار داشت: البته تفاوت معنادار آنچنانی در ابتلای کادر درمان به کرونا با دنیا نداریم.

 

 

وی از مردم خواست: برای کاهش مراجعه به پزشک به راحتی وارد سامانه  salamat.gov.ir  بشوند که یک خودارزیابی از راه دور و کارشناسی شده هست و توسط اصحاب صاحبنظر علمی وزارت بهداشت طراحی شده و افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و مرتباً از سوی مراقبین سلامت و بهورزان مورد رصد و کنترل از راه دور قرار می گیرند.

 

 

دکتر احمدی طباطبایی افزود: حدود 7 درصد از جمعیت استان از این سامانه استفاده کردند در حالیکه خیلی به مردم کمک می کند.

 

 

وی متذکر شد: آماری که از تعداد مبتلایان به کرونا ارائه می شود بر اساس مستند، چند برابر آن  بیماران و افرادی هستند که دچار علائم خفیف بوده و جلب توجه نکردند.

 

 

در این نشست اعلام شد: مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی در داروخانه های سطح شهر وجود دارد و تنها با کمبود ماسک و دستکش مواجه هستیم که ان شاءالله ظرف این هفته برطرف و در داروخانه ها تحویل شود.

 

کد خبر 907851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha