اقدامات مسئولان یزد برای شکست کرونا از ممنوعیت ورود تا تست در ورودی شهرها

شیوع بیماری کرونا در استان یزد به شکلی پیش می رود که متاسفانه آمار روز به روز در حال بالا رفتن است و مسئولان استان برای جلوگیری از این افزایش اقدامات مختلفی را در سطح استان برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، از همان روزهای ابتدایی ورود این بیماری به کشور و اعلام شیوع آن در مناطق مختلف، مسئولان استان یزد از نماینده ولی فقیه در استان تا استاندار و مسئولان علوم پزشکی یزد نسبت به رعایت نکات بهداشتی و خارج نشدن از منزل هشدارهای لازم را به مردم دادند و سعی داشتند تا با تعطیلی برخی مراکز و کاهش ساعات کار ادارات، این بیماری را استان متوقف کنند.

یکی از چالش های مردم استان یزد از همان ابتدا کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود که متاسفانه در این میان برخی نیز قصد سوء استفاده را داشتند که با ورود دستگاه های قضایی شاهد کاهش آن بودیم.

در کنار آن هم گروه های مختلف مذهبی و مردمی با اقدامی خودجوش به دور از هیاهو به صورت خالصانه اقدام به تولید روزانه ماسک و مواد مورد نیاز بیمارستان ها کردند تا قدری از مشکلات را کاهش دهند.

همچنین گروه های جهادی، مردمی و هیئات مذهبی و روحانیون و طلاب استان یزد برای ضدعفونی کردن کوچه ها و محلات با تلاش های شبانه روزی خود کم نگذاشتند و آتش به اختیار وارد عمل شده و با تلاش و بدون هیچ چشمداشتی به کار خود ادامه دادند.

دقایقی قبل آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کل کشور اعلام شد که استان یزد با 84 مورد در رتبه سوم و به نسبت جمعیت در رتبه نخست کشور در طول روزهای گذشته قرار گرفت.

اینکه روز به روز آمار استان یزد در حال افزایش است را یک چیز نشان می دهد و آن هم این است که مردم دارالعباده خیلی نسبت به حساسیت این بیماری پی نبرده اند و به دید و بازدید در عید و رفت و آمدهایشان ادامه داده اند.

هشدار سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص روزهای آتی در استان یزد

هر چند که این دید و بازدیدها امسال به شدت کاهش یافته ولی متاسفانه افزایش این آمار نشان از وضعیت بحرانی استان یزد طی روزهای آتی دارد تا جایی که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت هم امروز اعلام کرد که استان یزد به تناسب جمعیت و آمار کلی و موارد جدید ابتلا، در معرض این قرار گرفته که ظرف روزهای آتی به عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری قلمداد شود.

این شرایط چاره ای را برای مسئولان استان یزد باقی نگذاشته و آنها چندین بار اعلام کردند که هموطنان عزیز در نوروز امسال و ماه های آینده به دارالعباده سفر نکنند چون قادر به پذیرایی از آنها به مانند سال های گذشته نخواهیم بود.

متاسفانه در تعطیلات سال جدید نمی توانیم در یزد از مسافران پذیرایی کنیم

محمد علی طالبی، استاندار یزد نیز شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یزد گفت: با وجود برنامه‌ریزی‌ و آمادگی مسئولان استان از ماه‌ها قبل برای استقبال از مسافران نوروزی، امسال شیوع بیماری کرونا مانع میزبانی از گردشگران در تعطیلات آغازین سال ۹۹ شد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی نمی‌توانیم میزبان هموطنانمان باشیم و بعد از کنترل بیماری به بهترین شکل در خدمت عزیزان برای سفر به یزد هستیم.

طالبی وی به تاثیر منفی شیوع کرونا بر سفرهای درون و برون استان ها و نیز شهرها اشاره کرد و افزود: یزد وضعیت خوبی از لحاظ شیوع کرونا ندارد، هرچند اقدام‌هایی برای مدیریت موضوع شد.

همه ورودی‌های شهر یزد مسدود شد

همچنین شهردار یزد به علت شرایط حساس استان از مسدود شدن ورودی های یزد خبر داد و گفت: از امروز یکشنبه سوم فرودین کلیه ورودی‌های شهر یزد به جز بلوار مدرسی (از طرف جاده تفت) مسدود شد.

جمال الدین عزیزی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین تاکید استاندار و نشست صبح امروز یکشنبه ستاد عملیاتی کرونا، از امروز یکشنبه سوم فرودین ماه ۹۹ تا اطلاع ثانوی کلیه ورودی‌های شهر یزد مسدود شد و هیچگونه عبور و مروری میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: شهروندان و افرادی که کار ضروری دارند فقط می‌توانند از مسیر میدان مدرسی (جاده تفت به یزد) روبروی سپاه الغدیر عبور و مرور نمایند و در این محل نیز ایستگاه قرنطینه و تب سنجی ایجاد شده و بصورت شبانه روزی از همه افراد تست گرفته می‌شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: همه راه‌های فرعی از طرف شاهدیه، حمیدیا و دیگر مناطق به طرف شهر یزد از مسیر خط کنار گذر سنتو نیز، مقرر شده با ایجاد راه بند‌های ترافیکی و خاکریزی مسدود شود.

اجرای طرح محدود سازی و کنترل تردد در شهرستان مهریز

رضا زارع زاده مهریزی، فرماندار شهرستان مهریز هم با اشاره به کنترل تردد در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، تردد وسایل نقلیه با پلاک غیر بومی در شهرستان مهریز محدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در تمامی مناطق ییلاقی و گردشگری مهریز اجرا خواهد شد، از مسافرین عزیز و مردم خواست از مسافرت به این شهرستان خودداری نمایند.

فرماندار شهرستان مهریز ادامه داد: این طرح تا پایان نیمه فروردین با همکاری ناحیه انتظامی، ناحیه بسیج، بهداشت و درمان و هلال احمر شهرستان به صورت ٢۴ ساعته ادامه خواهد داشت.

ورود خودروی سایر استان ها به ابرکوه ممنوع

عباس مهری، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ابرکوه با اشاره به اینکه ورود خودروی سایر استان ها به ابرکوه ممنوع شد، اذعان داشت: با توجه به مصوبه شورای تامین از امروز (یکشنبه) برابر سوم فروردین ماه ۹۹ ورود تمامی خودروها با پلاک سایر استان‌ها (غیربومی) به این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی افزود: ابرکوه در ابتدای ورودی استان یزد از سمت فارس، بوشهر، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و از امروز تردد خودروی سایر استان ها به شهرهای یزد و مهریز نیز ممنوع اعلام شد.

امیدواریم با تلاش هایی که در سطح کشور صورت می گیرد شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری در طول روزهای آینده و همچنین ریشه کن شدن آن از ایران اسلامی باشیم.

 

کد خبر 907855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha