گزارش وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل/جوراب به جای ماسک بزنید!

ماموران زندان های اسرائیلی در اقدامی بی شرمانه به اسرای فلسطینی می گویند از جوراب های خود به عنوان ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، زندانیان فلسطینی در اسرائیل در اعتراض به ممنوعیت ملاقات با وکلا ، عدم اقدامات محافظت شده توسط نگهبانان در هنگام جستجو در سلولهای آنها و محرومیت از تجهیزات محافظت پزشکی در پی افزایش ویروس کرونا تهدید به اعتصاب غذا کردند.

 

یک منبع ناشناس نزدیک به زندانیان فلسطینی به روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت که زندانیان حماس وعده های صبحانه و ناهار خود را برگرداندند. آنها قصد دارند اعتصاب غذای کامل را در ابتدای ماه آینده آغاز کنند.

 

زندانیان فلسطینی برای احتمال ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار نگرفته اند . در همین حال ، یک عضو بلندپایه حماس می گوید مقامات اسرائیلی تجهیزات پزشکی زندانیان فلسطینی را ارائه نمی کند.

 

واصف کعبه گفت: ماموران زندان های اسرائیلی در اقدامی بی شرمانه به اسرای فلسطینی می گویند از جوراب های خود به عنوان ماسک استفاده کنند.

 

به گفته این مقام جنبش حماس بیشتر اسرای فلسطینی در شرایط غیر بهداشتی به سر می برند و کمترین امکانات بهداشتی در اختیار آنها قرار ندارد.

 

وی افزود در زندان های اسرائیل نه تنها هیچ ماده ضد عفونی کننده وجود ندارد بلکه هیچ نظافتی هم از سوی نیروهای امنیتی صورت نمی گیرد.

 

کعبه از سازمان های مربوط به حقوق بشر محلی و بین المللی خواست تا به مقامات اسرائیلی فشار بیاورند تا تمام اقدامات پیشگیرانه لازم را برای اطمینان از امنیت زندانیان فلسطینی در زمان ابتلا به این بیماری انجام دهند.

کد خبر 908048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha