پلمپ ۹۶ خانه مسافر غیر مجاز در یزد/ کاهش ۸۰ درصدی ورودی مسافران به شهر تاریخی یزد

طالبی با اشاره به اقدامات در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یزد گفت: امسال شاهد کاهش ۸۰ درصدی ورود مسافران به استان بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت سال جدید و اعیاد رجب و شعبان گفت: متاسفانه امسال شاهد شیوه ویروس کرونا در در سطح کشور و استان هستیم که تدابیر مختلفی برای مهار و کنترل این ویروس اندیشیده ایم.

استاندار یزد بیان کرد:  ما در استان یزد از ۲۷ بهمن ماه و زمانی که هیچ مورد مثبتی در کشور ثبت نشده بود، در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا، فعالیت های خود را آغاز کردیم و در روز اول اسفند نیز نخستین نشست کارگروه سلامت را به عنوان اولین استان در کشور تشکیل داده و اقدامات اولیه را انجام دادیم.

وی افزود: 10 روز قبل از تحویل سال نو با همکاری اصناف تعطیلی را در استان داشتیم و در این زمینه نیز مدارس را تعطیل کردیم و ساعت کاری ادارات را نیز کاهش دادیم و پس از آن نیز با اجازه ستاد ملی این تعطیلی را تا پایان تعطیلات نوروز اعلام کردیم.

طالبی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مبادی ورودی و خروجی استان گفت: بر این اساس تیم های غربالگری را به عنوان اولین استان ها در مبادی و ورودی و خروجی شهر مستقر کردیم و از روز سوم فروردین ماه نیز فرمانداران را موظف کردیم که برای ورودی و خروجی شهرستان ها نیز این محدودیت ها را اعمال کنند و کنترل هر چه بیشتر این مبادی را داشته باشند.

استاندار یزد گفت: در رابطه با ورود مسافران به استان نیز به صورت مستند و بر اساس پلاک های ثبت شده در دستگاه ها این امر کنترل شده است به نحوی که کاهش 80 درصدی آمار ورودی مسافران به استان را داشتیم که این آمار خوبی در وضعیت کنونی است.

طالبی بیان کرد: تاکنون 96 خانه مسافر غیر مجاز در استان پلمپ شده اند و امکان جذب مسافر در استان نیست و افرادی که وارد استان می شوند خیلی زود از استان خارج می شوند.

وی همچنین با اشاره به شایعاتی مبنی بر ورود بیماران از استان های دیگر در استان گفت: این شایعات فضای مجازی است و تنها دو بیمار از استان های دیگر بودند و این شایعات فضای مجازی بوده است.

استاندار یزد گفت: از ابتدای اعلام موارد مثبت کرونا در استان ما اقدام به تهیه دستگاه آزمایش این ویروس را در استان داشتیم که در همین راستا نیز اعلام کردیم که شاهد جهش تعداد مبتلایان در استان خواهیم بود و این اتفاق نیز صورت گرفت اما این جهش به معنای بیماریابی و کار تخصصی کادر درمان ما برای بیمار یابی است و سعی کردیم به صورت کامل در زمینه مقابله با این بیماری حرکت کنیم.

طالبی بیان کرد: هم اکنون در استان آمار بالای 800 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا و 82 مورد فوتی قطعی و تعدادی فوتی مشکوک هستیم که از تمامی فوتی ها نمونه برداری کرده ایم و نتایج آن را نیز اعلام می کنیم.

وی افزود: تلاش ما ارائه آمار و اطلاعات کامل در زمینه بیماری به مردم است و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم به مقابله با این ویروس بپردازیم.

استاندار یزد گفت: متاسفانه ترددهای غیر قابل توجیه در سطح شهر از مهمترین عوامل گسترش این بیماری در استان است  که امیدواریم مردم نیز رعایت کرده و به کنترل این بیماری به ما کمک کنند.

طالبی همچنین با اشاره به حضور اتباع در استان گفت: ما در زمینه اتباع در اسفندماه خروجی بسیار زیادی را داشتیم به نحوی که بالای 3 هزار نفر استان را ترک کردند.

وی گفت: در زمینه تهیه و تولید اقلام مورد نیاز بهداشتی نیز تولید روزانه بیش از 50 هزار ماسک، تهیه لباس های یکپارچه را داریم و هم اکنون در در حال راه اندازی 2 واحد صنعتی تولید ماسک هستیم که تولید ما را به بالای 150 هزار ماسک می رساند.

کد خبر 908897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha