تحقق جهش تولید با به نژادی دام و تنوع بذرهای اصلاح شده در گلستان

مهاجر به تحقق «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم که با افزایش تنوع ارقام بذور اصلاح شده تولیدات محصولات کشاورزی گلستان را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» امروز(یکشنبه 10 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در استان گلستان در ایام نوروز 99 تعطیل نشده و خدمت رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در ایام نوروزی به منظور ارائه خدمات بهینه و پایش محصولات کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی نسبت به کشیک های نوروزی اقدام شده است.

 

وی از توسعه کشت گلخانه ای در استان گلستان خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که در سال 99 توسعه کشت گلخانه ای را به 250 هکتار برسانیم.

 

مهاجر با بیان اینکه در روزهای گذشته از کانال های زهکشی اراضی کشاورزی حوزه گنبدکاووس بازدید داشتیم، ابراز داشت: امسال زهکشی اراضی کشاورزی در قالب دو طرح 30 هزار هکتاری و 50 هزار هکتاری را دنبال می کنیم و مقدمات انعقاد قرارداد آنها را نیز فراهم می کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به تحقق شعار «جهش تولید اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از ارقام بذور اصلاح شده و افزایش تنوع ارقام بذرهای اصلاح شده از جمله موضوعاتی است که امسال دنبال می کنیم.

 

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم که سیستم  آبیاری نوین در استان گلستان را به سطح 15 هزار هکتار برسانیم که به همین منظور امسال چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود.

 

مهاجر با بیان اینکه استان گلستان در تولید گوشت مرغ در کشور جایگاه خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در استان 220 هزار تن گوشت مرغ در سال 98 تولید شد و امسال برنامه ریزی ما این است که بتوانیم تولید گوشت مرغ را به بیش از 280 هزار تن برسانیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به تولید بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان در سال گذشته اشاره کرد و  متذکر شد: استان گلستان در حوزه تولید گوشت و شیر و فرآورده های لبنی یکی از استان های پیشتاز کشور به شمار می رود و به منظور افزایش میزان تولیدات گوشت و شیر درصدد این هستیم که به نژادی دام را در دستور کار قرار دهیم.

 

کد خبر 910212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha