مردم ۱۲ و ۱۳ فروردین در خانه‌های خود بمانند

پورمحمدی با تأکید بر خانه‌نشینی مردم در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین گفت: تنها راه عقلانی برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا، رعایت اصول خودمراقبتی و ماندن در خانه است.

«محمدرضا پورمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که وحدت و همدلی تحت یک مدیریت واحد، یکی از ضرورت‌های مهم در شرایط فعلی است؛ اظهار داشت: مشارکت همه بخش‌های جامعه برای مقابله با کرونا دارای اهمیت است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز همه بخش‌های استان در این راستا بسیج شده‌اند؛ بخش تولید با تمام توان به صحنه آمده و در هفته‌های اخیر ۱۱ واحد تولیدی خط تولید خود را برای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده تغییر داده‌اند.
 
وی با بیان این‌که تنها راه عقلانی برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا، رعایت اصول خودمراقبتی و ماندن در خانه است، افزود: از تمام مردم استان می‌خواهیم که در تعطیلات آخر هفته هم همچنان در خانه‌های خود بمانند و این اطمینان را می‌دهیم که اگر توصیه‌ها را جدی بگیریم می‌توانیم از این بحران نیز به شایستگی عبور کنیم.
 
پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما راضی به سخت‌گیری و محدود کردن زندگی مردم نیستیم، اما این محدودیت‌ها برای سلامت خود مردم است و اگر بتوانیم این محدودیت‌ها را تحمل کنیم مطمئناً روند کرونا کاهشی خواهد بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: نیروی انتظامی به صورت جدی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت خواهد کرد و با اندک کسانی که الزامات این طرح را رعایت نمی‌کنند، به خاطر حفظ سلامت همه افراد جامعه برخورد خواهد شد.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و پرستاری و همه دستگاه‌های مسئول در امر مقابله با کرونا، گفت: بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربال‌گری ۷۴ درصد از مردم استان در این طرح، یکی از اقدامات ارزشمند طی هفته های گذشته بوده است.

پورمحمدی از همه کسانی که تاکنون تحت پوشش این طرح قرار نگرفته‌اند خواست تا با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و درصورت داشتن علایم بیماری به مراکز بهداشت مراجعه کنند و افزود: ماندن در خانه و رعایت اصول خودمراقبتی، تنها راه عقلانی برای پیشگیری از شیوع بیماری کروناست.

وی، افزود: در حال حاضر هیچ چیز مهم‌تر از سلامت مردم نیست و محدودیت‌های ایجاد شده نیز برای حفظ سلامتی هموطنان است و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که اگر این محدودیت‌ها را تحمل کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند، به زودی شاهد روند کاهشی کرونا خواهیم بود.

کد خبر 910742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha