ارتباط بیشتر صنعت و علم به اصلاح ساختار اقتصادی کشور کمک می کند

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به لزوم توسعه پارک های علم و فناوری و همچنین تأمین مالی دانشجویان تأکید کرد که ارتباط بیشتر صنعت و علم به اصلاح ساختار اقتصادی کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام «محمدمحسن رادمرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که افزایش تولید و جهش تولید با یکدیگر تفاوت دارد، گفت: جهش به معنای یک حرکت یک باره و رو به جلو است که می‌تواند با افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت های مغفول کشور ایجاد شود.

 

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم ایجاد صنایع جدید را از لوازم دیگر «جهش تولید» دانست و تأکید کرد: مسأله مهمی که در این جا به نظر می رسد و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده اند مرتبط سازی دانشگاه ها با بنگاه های اقتصادی است.

 

وی با بیان این که ارتباط صنعت و علم در ایران آن چنان جلوه ای ندارد، گفت: صنایع کشور باید خود را با دانشگاه های کشور مرتبط کنند، یعنی دانشگاه ها باید به دنبال برطرف کردن نیازها باشند هرچند در کشور ما به دلیل عدم تأمین مالی دانشجویان به ویژه در دوره ارشد و دکتری این مسأله اتفاق نمی افتد.

 

حجت الاسلام رادمرد بیان داشت: صاحبان صنایع در بسیاری از کشورهای خارجی نیازهای خود را به دانشگاه ها می دهند، پول را هم پرداخت می‌کنند؛ دانشگاه ها نیز در کنار تأمین تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی به دانشجویان خود نیز حقوق مکفی پرداخت می‌کنند تا بدون دغدغه کار کنند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: دانشجویان به ویژه در بخش پژوهش باید با فراغ بال و بدون دغدغه فکری کار کنند در حالی که می بینیم دانشجویان خیلی از اوقات با کارهای دیگر به دنبال تأمین شهریه های دانشگاه ها هستند که این مسأله در آینده در میزان علمی که فرد می آموزد تأثیر زیادی دارد و باعث کاهش میزان اثربخشی او می‌شود.

 

وی با اشاره به لزوم توسعه پارک های علم و فناوری در کشور یادآور شد: این برنامه نیز تا کنون آثار خوبی داشته است که البته باید گسترش بیشتری پیدا کند و در یک کلام ارتباط قوی و مستحکم صنعت با علم می‌تواند در اصلاح ساختار اقتصادی کشور و تحقق «جهش تولید» نقش ویژه ای داشته باشد.

کد خبر 911050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha