فعالان اجتماعی در مقابل فتنه انگیزی طاغوت اجتماعی و رسانه ای غرب هوشیار باشند/ تولید و حرکت؛ نشانه جوهره جوانی

حامد فکوری گفت: جامعه توحیدی و ایمانی و به ویژه فعالان اجتماعی در مقابل فتنه انگیزی طاغوت اجتماعی و رسانه ای غرب هوشیار باشند.

خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری شبستان در بوشهر، با «حامد فکوری» جوان نخبه منتخب نخستین جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) و چهره قرآنی سال 1397 استان بوشهر و مربی آموزشی «تربیت راهنمایان سواد مجازی» سازمان فضای مجازی سراج به مناسبت «روز جوان» در گفتگویی اختصاصی پرسش های پیرامون موضوعات اهمیت وحدت امت در نظام های اسلامی و ارتقاء دانش سواد رسانه ای مردم جامعه برای حفظ ارزش ها مطرح شد، که بدین شرح آمده است:

 

 

* عدالت لازمه توحید است

 

فکوری اظهار کرد: ﻋﺪﻝ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺗﻮﺣﯿﺪ؛ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ و همچنین نیز ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﻓﻄﺮﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻓﻄﺮﯼ ﺗﺸﻨﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺳﺖ.

 


* موسیقی ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻋﻤﻠﯽ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ؛ بانگ وحدت را می نوازد

 

مدیر فعال قرآنی در حوزه رسانه تصریح کرد: در عصر حاضر موسیقی ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻋﻤﻠﯽ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ با نواختن بانگ «ندای توحیدی» نوید وحدت و نصرت را خبر می دهد. و لذا ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻭ ﻋﻤل وحدت آفرین بر مدار حق و عدالت خواهی ﻣﻮﺟﺐ تقویت عزت و اقتدار ﺍﻣﺖ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ در تمامی عرصه ها می ﮔﺮﺩﺩ.

 

 

مربی آموزشی «تربیت راهنمایان سواد مجازی» سازمان فضای مجازی سراج با بیان اینکه معیار ارزش گذاری در موفقیت افراد، میزان تلاش آنان است، گفت: ﻫﺮ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﻫﺪﻓﯽ ﻟﻮﺍﺯﻣﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﻖ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ، ﻋﻼ‌ﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﯿﻞ ﺑﻪ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺍﻫﺪﺍﻑ به منظور حفظ وحدت و ارزش ها ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺷﻮﺩ، ﺗﺎ ﺁﺭﻣﺎﻥ‌ﻫﺎ ﻭ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺁﻣﺎﻝ ﻭ ﺁﺭﺯﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﺎﻧﺪﻩ ﺑﻠﮑﻪ به ﻮﺳﯿﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺳﺮ ﻣﻨﺰﻝ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺑﺮﺳﺪ.

 

 

این فعال فرهنگی و قرآنی با ابراز اینکه مدیر و رهبر باید روحیه ها را تقویت کند و راهبردش کلید پیشرفت و موفقیت جامعه اش باشد، خاطرنشان کرد: ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﻭﺣﺪﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ (ﺭﻩ) ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻟﻮﺍﺯﻣﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺗﺤﻘﻖ ﺁﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯿﺸﺪ، ﺿﺮﻭﺭﯼ‌ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ، ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻻ‌ﺯﻣﻪ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻭﺣﺪﺕ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ، ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﻭﺣﺪﺕ؛ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﯾﺎﺑﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺮﻇﻠﻢ ﻭ ﺑﯿﺪﺍﺩ ﻭ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ‌ﺍﯼ ﻭﺣﺪﺕ ﻫﺮﮔﺰ ﺗﺤﻘﻖ ﻧﻤی یاﺑﺪ.

 

 

وی با تاکید بر اینکه انسان ها با نهایت شکرگزاری باید بندگی کنند و کفران را کنار بگذارند و همچنین تقوای الهی پیشه کنند تا به پیشگاه الهی راه پیدا کنند، تصریح کرد: انسان ها باید از طغیان و عصیان در مقابل پروردگار متعال دست بکشند و باید از هواها و هوس های درون دوری کنند تا بتوانند راه انبیاء را طی کنند. و همچنین انسان باید با طاغوت های در مسیر جاده زندگی خود قطع رابطه کند تا به اهداف و رشد متعالی دست پیدا کند.

 

 

* نصرت الهی در گرو طاغوت شناسی و طاغوت ستیزی جامعه ایمانی است 

 

این جوان نخبه با اشاره به اینکه طاغوت شناسی و طاغوت ستیزی باید در گام اول زندگی امت توحیدی و جامعه ایمانی آشکار و عملی باشد، اظهار کرد: جامعه توحیدی و ایمانی باید توان مقابله با طاغوت های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند تا بتوانند به نصرت و به پیشگاه الهی برسند.

 

 

* ثبت حسنه استقامت ایمانی در کارنامه بندگی

 

این هنرمند انقلابی در ادامه افزود: وقتی که جامعه توحیدی و ایمانی این طاغوت های سیاسی و طاغوت های اقتصادی رو پشت سر می گذارند و استقامت ایمانی را نشان بدهند؛ امداد الهی نصیبشان می شود و خداوند پاداش استقامت ایمانی آنها را می دهد و حسنه آن را در کارنامه بندگی شان ثبت می کند.

 

 

* فعالان اجتماعی در مقابل فتنه انگیزی طاغوت اجتماعی و رسانه ای غرب هوشیار باشند

 

مربی آموزشی «تربیت راهنمایان سواد مجازی» سازمان فضای مجازی سراج با ابراز اینکه طاغوت فرهنگی به معنای نفوذ فرهنگی است، عنوان کرد: طاغوت رسانه ای و اجتماعی یکی دیگر از مدل ها و تکنیک های فتنه انگیزی طاغوت های انحراف و ابتذال در مقابل جبهه حق است و لذا جامعه توحیدی و ایمانی و به ویژه فعالان اجتماعی هوشیار و مراقب باشند که در بازار شایعه و در میان امواج دریای فتنه گران طاغوت های اجتماعی و رسانه ای غرب؛ غرق نشوند. و اینجاست که باید مردم جامعه نسبت به سواد رسانه ای آگاهی و دانشی عمیق داشته باشند تا سلامت ذهن و جسمشان از بلایای فناوری های اعتیاد نوین و شبکه های اجتماعی؛ ایمن بماند.

 

 

* تولید و حرکت نشانه جوهره جوانی است 

 

کلام آخر: حامد فکوری، جوان نخبه بوشهری برای مخاطبان خبرگزاری شبستان یادداشتی گذاشت: تولید و حرکت نشانه جوهره جوانی است. پس با دید نو به زندگی و فرصتی دوباره برای بهتر زیستن و با خدا بودن و ماندن با خدا؛ تلاش و حرکت کنیم. و این سبک زندگی را برای همه مومنین و مومنات هدیه و ارزانی می نمایم

 

کد خبر 912709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha