توسعه زیرساخت های ریلی فارس برای حمل و نقل فرآورده های پتروشیمی شیراز

انصاری گفت: خط فرعی در بلاک مرودشت- شیراز با هدف بارگیری و تخلیه فرآورده های پتروشیمی شیراز در این منطقه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد انصاری» از ساخت خط فرعی در بلاک مرودشت - شیراز خبر داد و گفت: ساخت این خط فرعی با هدف  بارگیری و تخلیه فرآورده های پتروشیمی شیراز در این منطقه آغاز شده است.

مدیر کل راه آهن فارس ادامه داد: فاز اول این خط فرعی در موازات خط اصلی و به شعاع 300 متر اجرا و برای تسهیل تردد قطارها، دستگاه های سوزن چپ و راست نیز نصب می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که این طرح تا آخر اردیبهشت جاری به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار بگیرد که در تسهیل بارگیری فرآورده های نفتی و گازی و حمل ترکیبلی تاثیر بسزایی در حوزه خطوط ریلی و حتی صادرات به خارج از کشور خواهد داشت.

انصاری همچنین با اشاره به رشد بارگیری در راه آهن استان، عنوان کرد: تا پایان سال 98 در مقایسه با سال 97 در انجام تناژ بارگیری در راه آهن استان شاهد رشد 2 و نیم برابری بودیم.

وی ادامه داد: این رشد در پی توسعه زیرساخت های ریلی استان محقق شده است و در زمینه جابجایی مسافر از طریق خصوط ریلی فارس نیز در همین بازه زمانی رشد یک درصدی داشتیم اما در اسفند 98 به دلیل شیوع کرونا، 80 درصد بلیت های قطار از سوی مسافران مسترد شد.

کد خبر 913121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha