بلاها و فتنه های آخرالزمان برای غربال و امتحان انسان هاست

پژوهشگر مهدویت با بیان این که دوران پیش از ظهور امام زمان(عج) همراه با فتنه ها و بلایای متعدد است، گفت: این مصائب و مشکلات برای غربال و امتحان انسان ها است.

حجت الاسلام «محمدعلی حججی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، ضمن تبریک ماه شعبان اظهار داشت: در ماه ولادت آخرین ذخیره امامت و ولایت الهی حضرت مهدی هستیم که ما منتظر ظهور و آغاز حکومت جهانی ایشان هستیم، در این راستا بحث اعتقاد به حضرت مهدی و باور به ظهور آن حضرت از مسائل اعتقادی ما مسلمانان محسوب می‌شود.

 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی مهدویت حوزه افزود: در این روزها و ایام نکته و مطلبی که می‌توان به آن اشاره کرد، معزلی است که بروز بیماری کرونا برای جوامع بشری ایجاد کرده است و در این راستا اگر به یک سری روایات توجه کنیم، حساسیت بیشتری به باور مهدویت پیدا خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ اعتقادات در آخرالزمان تصریح کرد: برخی از روایاتی که از ائمه معصومین(ع) به دست ما رسیده هشدار داده به جامعه دینی که در آخرالزمان اتفاقات و وقایعی رخ می دهد که در این زمان انسان باید باورهای خودش را تقویت کند و مراقبت کند که این باورها دچار تزلزل نشود که این حوادث حت عنوان فتنه ها قبل از ظهور اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام حججی ابراز داشت: این نکته را باید تذکر بدهیم که این روایات الزاما به این معنا نیست که بعد از گذراندن این حوادث، ظهور محقق می‌شود که ممکن است این قبلیت نزدیک یا دور باشد ولی وقایع صورت می گیرد و روایات توجه می دهد که این فتنه ها و حوادث باورهای دینی شما را متزلزل نکند.

 

وی فتنه های آخرالزمان را ابزار غربال انسان ها دانست و بیان داشت: امام صادق(ع) می فرمایند: این اتفاقات و بلیات صورت می گیرد، تا افرادی که خالص در باورها هستد از ناخالص ها جدا شوند و آنهایی که در باورهای خود دچار تزلزل هستند و از ثبات و تعمیق برخوردا نیست از دور خارج شوند.

 

این پژوهشگر مهدویت با اشاره به شبهاتی که از ناحیه کرونا فضای جامعه را برگرفته است، گفت: امروز حادثه ای مثل کرونا تمام دنیا را در برگرفته است و در فضاهای مختلف شبهاتی مطرح می‌شود، از جمله به شیعیان و مسلمانان می‌گویند: شماها که باورهای دینی دارید و پشتیبان هایی تحت عناوین مختلف دارید چرا به داد شما نمی رسند؟ در حالی که باورهای دینی ما ولایت پذیری و تسلیم بودن در مقابل آن چیزی است که از خالق این عالم برای این عالم برنامه ریزی شده است و طبق آن چیزی که به ما دستور داده شده و در یک کلام عمل کردن به وظیفه است.

 

حجت الاسلام حججی در پایان امام زمان(عج) را واسطه فیض الهی دانست و یادآور شد: باید از خدا بخواهیم، استغاثه کنیم و به امام عصر(عج) متوسل شویم که اگر خداوند عنایت کرده لطف او بوده و اگر هم بلا و مصیبت بر طرف نشد، حکمت خدا است و ما در این راستا نباید دچار ضعف باور بشویم.

کد خبر 914498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha