درخواست ستاد ملی کرونا از شهردار تهران برای عدم اجرای طرح ترافیک

فرهادی گفت: ستاد ملی کرونا از شهردار تهران درخواست کرده است تا طرح ترافیک در تهران برای جلوگیری از ازدحام مردم در حمل و نقل عمومی فعلا اجرا نشود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان: «محسن فرهادی» در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران که امروز (جمعه ۲۲ فروردین) برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص نحوه فعالیت حمل و نقل عمومی و اجرای طرح ترافیک در شهر تهران گفت: هر چند گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در تهران از ۳۰ فروردین ماه آغاز می شود ولی ستاد ملی کرونا مخالف اجرای طرح ترافیک در تهران می باشد چرا که باعث می شود مردم بیشتری به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی بروند، در تهران مردم یا افراد باید از خودرو شخصی استفاده نمایند یا از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنند.

معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت افزود: هرچند برای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به تاکسیها ابلاغ شده فقط ۲ مسافر در قسمت عقب سوار کنند و اتوبوس ها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت نمایند و در مترو نیز مسافر ایستاده ممنوع است و واگن ها نیز با نصف ظرفیت کار کنند ولی پیشنهاد ما به شهردار تهران نیز این است که فعلا اجرای طرح ترافیک در تهران انجام نشود.

 

وی افزود: از روز شنبه ۲۳ فروردین در سایرشهرها و در تهران از روز ۳۰ فروردین گام دوم فاصله گذاری اجتماعی اجرایی می شود و مسئولین هر واحد صنفی و صنعتی باید به سایت وزارت بهداشت مراجعه و برای ادامه فعالیت ثبت نام نماید.

 

فرهادی افزود: اطلاعات هر واحد شامل کد ملی ، آدرس و نوع فعالیت باید مشخص شود و فرد اعلام کند که مقررات بهداشتی را رعایت می نماید، و به معنی ساده فرد اعلام می کند که هم سلامت خود و مشتریان را تامین می کند و از لحاظ اقتصادی فعالیت می کند.

 

فرهادی خاطر نشان کرد: در تدوین این گام تمام دستگاههای دولتی و بخش خصوصی فعالیت داشته اند و بازرسان اتاق اصناف، بهداشت و محیط حرفه ای و نیروی انتظامی بر فعالیت این اصناف نظارت خواهند کرد.

معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمام اصولی که در فاصله گذاری اجتماعی آمده است رعایت اصول بهداشتی می باشد، خاطر نشان کرد: مثلا در خصوص نانوایی ها دریافت وجه نقد را ممنوع کردیم، گذاشتن میز برای عدم ورود مردم به داخل نانوایی، تشویق مردم برای ایستادن با فاصله در صف و فردی که نان را تحویل می دهد باید دستکش و ماسک داشته باشد و میزی که بیرون نانوایی ها گذاشته شده باید جمع آوری شود.

کد خبر 914703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha