آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی

صومی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۳۳۱ نفر مثبت به کرونا در استان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» در گفت‌وگوی زنده خبری شبکه سهند، اظهار داشت: در حال حاضر  ۷۱۴ مشکوک و قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که ۱۹۱ نفر در بخش ویژه و ۸۱ نفر از مبتلایان نیز به دستگاه مصنوعی تنفس وصل هستند، خاطرنشان کرد: طی ۴۸ ساعت اخیر نتیجه آزمایش  ۳۳۱ نفر  مثبت به کرونا اعلام شده است.

وی با بیان این‌که به علت اجرای طرح غربالگری، تعداد انجام آزمایش افزایش یافته و مجبور هستیم تا نتایج را هر دو روز یک بار اعلام کنیم، گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به سه هزار و  ۱۹۰ نفر رسیده است.

صومی با بیان این‌که در  ۲۵ فرودین ماه نتیجه آزمایش ۱۶۶ نفر مثبت اعلام  شد، افزود: امروز نیز از ۴۷۹ نفر تست مثبت گرفته شد که نتیجه ۱۶۵ نفر مثبت اعلام شد؛ البته تاکنون دو هزار و ۲۶۵ نفر بهبود قطعی بوده و از بیمارستان مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: شاید تعداد متوفیان در اثر کرونا در استان کاهش یافته است؛ اما آذربایجان‌شرقی جزو استان هایی است که همچنان تعداد مبتلایان رو به افزایش است ولی شیب افزایش کند می‌باشد.

 

کد خبر 916446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha