مشارکت خیرین در حمایت از محرومان یک مزیت فرهنگی است

محمدپور گفت: مشارکت خیرین و فعالان مسجدی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه خود نوعی کار فرهنگی و دینی در زمینه ترویج مفاهیم ارزشی چون انفاق و ایثار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به همراه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی از فعالیت های مرکز نیکوکاری المهدی و کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز در زمینه فعالیت های خیریه و مقابله با ویروس کرونا بازدید کرد.

«محمد محمدپور» در جریان این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت افتخاری جوانان مسجدی و خیرین منطقه شمس تبریزی در یاری به نیازمندان در شرایط مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از نخستین روزهای بروز بحران کرونا اقدامات ارزشمند، خودجوش و جهادی قابل توجهی داشته اند.

وی با بیان این‌که اغلب کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای استان در زمینه اهدای کمک های معیشتی به نیازمندان، ضدعفونی معابر و اماکن، تولید ماسک و لباس های بیمارستانی و پویش های مختلف فرهنگی فعال هستند، گفت: کانون شهید نهادی تبریز نیز با جلب نظر و اعتماد خیرین توانسته کمک حال اقشار ضعیف و کم‌درآمد تبریز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که کانون های فرهنگی هنری در زمینه احیای کارکرد حقیقی و اجتماعی مساجد اثرگذار بوده اند، گفت: مشارکت خیرین و فعالان مسجدی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه خود نوعی کار فرهنگی و دینی در زمینه ترویج مفاهیم ارزشی چون انفاق و ایثار است.

همچنین «محمد هادی‌نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در جریان این بازدید گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان در ایام مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز یکی از مراکز فعال، نمونه و اثرگذار در زمینه حمایت از اقشار محروم جامعه بوده است.

وی با بیان این‌که قرار است به همت ستاد استانی و کانون شهید نهادی در آستانه ماه مبارک رمضان، صدها بسته معیشتی و بهداشتی میان خانواده های بی‌بضاعت تبریز توزیع شود، خاطرنشان کرد: در تهیه این بسته ها خیرین و حتی جوانان مسجدی نیز مشارکت دارند.

«اصغر آراسته» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و مرکز نیکوکاری المهدی(عج) تبریز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، از حمایت‌های ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی تشکر کرد.

کد خبر 916866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha