میانگین سنی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی ۵۷ سال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی ۵۷ و فوت‌شدگان ۶۹ سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شهرهای اهر، سراب، میانه، شبستر، مرند، تبریز و مراغه از نظر نسبت مبتلایان قطعی به کل جمعیت، بالاتر از میانگین استانی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان، 57 و فوت‌شدگان 69 سال است، افزود: درصد ابتلای اطرافیان بیماران در استان، 9 درصد است که پایین‌تر از میانگین کشوری است.
 
وی با اشاره به فعالیت مراکز سلامت در اجرای طرح غربال‌گری و پاسخ‌گویی به مراجعان، گفت: شهر تبریز از نظر پذیرش مراجعان در مراکز سلامت 16 ساعته، رتبه اول کشور را دارد و در زمینه بهداشت محیط و بازرسی‌های بهداشت حرفه‌ای نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، از ممنوعیت ترددهای بین‌استانی تا پایان فروردین خبر داد و گفت: تردد بین شهرهای استان آزاد است.
 
علیار راستگو افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان در اولویت برنامه‌های ستاد مقابله با کروناست و تحقق این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را برای مقابله با این بیماری حل کند.

کد خبر 915917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha