رزمایش'' کمک مومنانه'' با محوریت مسجد در استان کرمان آغاز بکار کرد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: رزمایش کمک مومنانه با محوریت مسجد و با تشکیل قرارگاه های امام حسن(ع) آغاز و هدف از این رزمایش، به صحنه آوردن کمک های مردمی برای حمایت از خانواده های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی پنجشنبه (28 فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع "رزمایش کمک مومنانه" با بیان اینکه رسانه در امیدبخشی به جامعه اسلامی نقش بسیار ارزشمند و مهمی دارد و انعکاس خدمات نظام اسلامی به مردم باعث امید در جامعه می‌شود، گفت: هدف از این جلسه تشریح ماموریت و رسالت جدیدی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان امام المسلمین در روز نیمه شعبان برای جامعه اسلامی، صادر کردند.

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه بیان کرد: یک رزمایش در سطح کلان کشور با هماهنگی فرمانده کل سپاه و نهادهای حمایتی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان قرار است به 3 و نیم میلیون خانوار نیازمند اقدامات خوبی انجام شود.

 

 

 

 

وی افزود: این رزمایش برای کمک به مشاغل و نیازمندانی است که در اثر ویروس کرونا، عقب افتادگی و مشکلات دارند؛ خانواده هایی که مشکلات مالی جدی دارند و داشتند و با شغل کوچک زندگی روزمره خود را اداره می کردند اما به جهت این بیماری این شغل و درآمد کوچک را از دست دادند لذا مقام معظم رهبری فرمودند"خوب است یک رزمایش گسترده در کشور به وجود بیاید" و عنوان آن را رزمایش گذاشتند؛ یعنی اینکه کار به اصطلاح به صورت هم افزا است و برای هدفمند کردن خدمات از یک جا مدیریت می شود.

 

 

 

 

سردار معروفی توضیح داد: یک رزمایش گسترده در سطح کشور برای کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا است؛ نیازمندان همان کسانی هستند که در اثر بیماری کرونا دچار آسیب شده اند و فقرا همان کسانی که در ماه مبارک رمضان سال گذشته به آن ها انفاق می کردیم که اگر اتفاق بیفتد خاطره خوشی در ذهن ها از امسال خواهیم داشت لذا نگاهمان به قشر نیازمند آسیب دیده از بیماری کرونا و فقرا را نباید فراموش کنیم.

 

 

 

 

وی ادامه داد: از خانه بیرون نیامدن به این معنا نیست که خدمت نکنیم و ماموریت و رسالت خود را انجام ندهیم؛ قطعاً امسال با این شرایطی که داریم در ماه رمضان تجمعات مذهبی نداریم زیرا جنبه احتیاط را حتماً باید به خاطر گذر از این بیماری همه گیر رعایت کنیم تا اتفاقی نیفتد لذا توجه جدی به مناجات فردی و همچنین استفاده از فضاهای معنوی مجازی داشته باشیم.

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این رزمایش را به عنوان رزمایش کمک مومنانه با محوریت مسجد و با تشکیل قرارگاه های امام حسن(ع) شروع کردیم و هدف از این رزمایش، به صحنه آوردن کمک های مردمی با استفاده از ظرفیت های رده های بسیج در سراسر استان، ائمه جمعه، هئیت های مذهبی، کانون های فرهنگی مساجد و دیگر گروه های مردمی، برای حمایت از خانواده های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا است.

 

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه این رزمایش مسجد محوری است، افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند "هر اقدامی می خواهیم در نظام اسلامی انجام دهیم مسجد محور است"؛ همان طور که در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس همه کارها از مسجد بود، الان نیز  این حرکت مومنانه از مسجد شروع می شود و منظور از این رزمایش کمک برای جبران خسارت ناشی از کرونا و جمع آوری و جهت دهی کمک های مردمی برای توزیع بین افراد نیازمند است یعنی ما عدالت را در توزیع رعایت و مراقبت کنیم.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه این حرکت را باید در همه حوادث غیرمترقبه نهادینه کنیم و با اشاره به اینکه در سیل اخیر این را رعایت کردیم؛ بر افزایش تاب آوری جامعه برای کمک به سپری شدن آثار و تبعات اقتصادی بعد از کرونا تاکید و بیان کرد: همه می دانیم خانواده های بی بضاعت و کسانی که منبع درآمد آنها با یک شغل ضعیف بود آسیب دیده، پس اینجا وظیفه مومنان چیست؟

 

 

 

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه تاکید بر اطعام فقرا است بنابراین این رزمایش به نام مقدس امام حسن مجتبی(ع) است، افزود: اقدامات اجرایی که در این راستا دنبال کردیم اینکه این رزمایش تحت عنوان کمک مومنانه با محوریت مسجد و با رمز یا صاحب الزمان(عج) در نیمه شعبان در کشور شروع شده و ما هم از دیروز شروع و ابلاغ کردیم.

 

 

 

 

وی ادامه داد: در استان به تبعیت از فرماندهی کل سپاه، قرارگاه امام حسن(ع) را در راًس استان و شهرستان ها تشکیل دادیم و تاکید بر هم افزایی، همگرایی و هماهنگی فی مابین نهادهای انقلابی، مسئولین اجرایی و امام جمعه برای جمع آوری کمک ها است.

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: نکته مهم شناسایی افراد نیازمند است که تاکید کردیم تا یک بانک اطلاعاتی دقیق در هر محله و هر شهرستان داشته باشیم لذا شناسایی افراد از موضوعات بسیار جدی است که در دستور کار است که به کمک پایگاه های بسیج، مسجد و پایگاه در هر شهرستان انجام می شود.

 

 

 

 

وی گفت: شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی برای نیازمندان به کمک پایگاه های بسیج و نهادهای و ارگان های حمایتی در هر محله و شهرستان و مسجد و پایگاه است که الان نیز اعلام کردیم که پایگاهی خارج از مسجد با توجه به اینکه مسجد محور است انجام ندهد لذا باید پایگاه در مسجد اقدام کند.

 

 

 

 

 سردار معروفی گفت: همچنین بهره گیری از تمامی ظرفیت های سپاه و بسیج، گروه های جهادی، حلقه های صالحین، گردان های بیت المقدس، عاشورا، امام حسین(ع) و امام علی(ع) و ... را هم برای شناسایی و هم جمع آوری کمک های مردم پای کار آوردیم.

 

 

 

 

وی ادامه داد: در این رزمایش همه اقدامات اجرایی در محلات با محوریت مسجد با ائمه جماعات و در شهرستان ها هم ائمه جمعه است لذا محوریت مشخص شده و تاکید بر این است که در محلات و شهرستان هماهنگ کرده و کمک های خیرین و افراد نیکوکار را در قالب رزمایش قرار دهند لذا از همه نیکوکاران و خیرین تقاضا داریم که بیایند و در قالب رزمایش قرار گیرند تا هدفمندی در اقدام خیرخواهانه و مومنانه بهم نریزد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله افزود: در این رزمایش هرچه در شهرستان و محله جمع می شود در همان منطقه توزیع می شود.

 

 

 

وی ادامه داد: در این رزمایش با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) سفره مهربانی به منظور اطعام نیازمندان در سطح استان با کمک بسیج انجام می شود؛ این سفره مهربانی، سفره سال گذشته نیست اما قرار است سپاه و بسیج، کمیته و ... در آشپزخانه های مشخص غذا طبخ و بسته بندی کرده و درب خانه نیازمندان توزیع شود.

 

 

 

 

سردار معروفی در ادامه بیان کرد: در این رزمایش مقرر شده کمک های متمرکز استانی و نهادهای حمایتی، که در مرکز استان جمع می شود براساس بانک اطلاعاتی و شناسایی افراد بی بضاعت در شهرستان ها و محله های کم برخوردار، به صورت رزمایش به سمت شهرستان ها و محله های خارج از مرکز و یا به حاشیه شهر برده شود‌.

 

 

 

 

وی افزود: برای مناطق سیل زده (رودبار، زهکلوت، جازموریان و ده رضا) نیز کمک های ویژه ای دیده ایم که بسته آماده کرده و به صورت ویژه در ماه رمضان توزیع خواهیم می شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: با اختیار فرماندهان و رضایت، پاسداران کرمانی اعلام کردند که حداقل یک روز (20 درصد) حقوق خود را برای کمک مومنانه به نیازمندان در اختیار سپاه قرار دهند.

 

 

 

وی بیان کرد: اگر ما در استان این کار را انجام دهیم می تواند الگویی برای سایر ادارات استان باشد که همه در این رزمایش شرکت کرده و کمک مومنانه داشته باشند.

 

 

 

سردار معروفی گفت: در استان هماهنگی خوبی شده و امام جمعه و استاندار نیز پای کار هستند و زیبایی این حرکت را خواهیم دید و همچنین ما هم همه ظرفیت و پایگاه ها را آوردیم.

 

 

 

کد خبر 916952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha