آغاز رزمایش کمک به نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان در آبادان

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور از آغاز رزمایش کمک به نیازمندان با همکاری موسسات خیریه و خیرین از ابتدای ماه مبارک رمضان در سه مرحله و با رمز «لبیک یا امام» در شهرستان آبادان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» شب گذشته در نشست ستاد مرکزی (کمک های مردمی) نهاد امام جمعه آبادان که با حضورموسسات خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف وهیئت امنای مساجد شهرستان که در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد، با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی مزد همه خیرین را می‌دهد اظهار کرد: حادثه‌ای تحت عنوان کرونا ویروس پیش آمده و بخشی از مردم نیز از این بیماری آسیب دیدند؛ ما نمی‌خواهیم فقط به افراد تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی نگاه داشته باشیم لذا افراد دیگری غیر از این‌ها در کسوت‌های مختلف اعم از دستفروش، کاسب، کارگر و ... که تعدادشان هم کم نیست از ایجاد این وضعیت شیوع بیماری آسیب دیده‌اند.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه افرادی هم که تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی بودند کارهای فرعی داشتند که به واسطه آن امرار معاش می‌کردند و متاسفانه اکنون نیز طی این ۲ ماه آسیب دیدند افزود: نمی‌توان نسبت به افراد جامعه بی‌تفاوت باشیم که در این راستا موسسات خیریه، ائمه جماعات، گروه‌های مردم‌نهاد در این زمینه خدمات بسیاری را به افراد نیازمند ارائه کردند که جای تقدیر دارد.

 

وی به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به نیازمندان و افرادی که از طریق این بیماری منحوس تحت تاثیر قرار گرفتند اشاره کرد و اذعان داشت: مقام معظم رهبری این فرمان را در نگاه وسیعی صادر می‌کند و همه کسانی که در بسیج ولایت‌اند و اعتقاد به ولایت و حاکمیت اسلامی دارند باید به این فرمان لبیک گویند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از اقدامات بزرگ مردم ایران در ایام مقابله با کرونا ویروس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان از اقدامات بزرگ مردم و تفاوت آنها با غربی‌ها تجلیل کردند چرا که هیچ خبری از اقدامات مردمی توسط غربی‌ها وجود ندارد به همین منظور رهبر عنوان کردند که باید رزمایشی در این زمینه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس رزمایش مواسات و مومنانه‌ای با هدف کمک به نیازمندان در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت عنوان کرد: همان روز که رهبر معظم انقلاب این فرمان را صادر کردند، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اطلاع‌رسانی کرد و بنا شد همه نهادها و در راس آن امامت جمعه وارد صحنه شوند که در این راستا نماینده ولی فقیه، سپاه پاسداران و استاندار خوزستان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادند.

 

امام جمعه آبادان حضور تک تک خیرین و موسسات خیریه را در این رزمایش اثرگذار دانست و ابراز کرد: نهاد امامت جمعه، سپاه، فرمانداری و دولت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه یکی هستند و اگر در این فرمان بخواهیم به‌صورت جزیره ای عمل کنیم این رزمایش اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی با اشاره به اینکه باید پیام این اقدام خیرخواهانه در ابعاد ملی و بین‌المللی به جهانیان مخابره شود تاکید کرد: چندی پیش زن مسلمانی در یکی از کشورهای اروپایی در فکر همسایه خود بود و این حرکت در دنیا پیچید و باعث شده افراد بسیاری به دین اسلام گرایش پیدا کنند به‌طوری‌که اکنون اذان در برخی از کشورها پس از 40 سال برای اولین بار پخش می‌شود و این یعنی گرایش به اسلام شیعی در حال افزایش است؛ به تعبیر رهبر انقلاب با این اقدامات نیاز به مهدویت را به دنیا تزریق می‌کنید.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور یکی از اقدامات مهم مسلمانان را زمینه‌سازی معرفت و شناخت امام زمان (عج) به جهانیان دانست و خاطر نشان کرد: زمینه معرفت به حضرت مهدی (عج) را باید مسلمان فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه اینکه دنبال برگزاری رزمایشی هستیم که باید سازماندهی شود ادامه داد: باید در این مسیر نیازمندان را احصاء کنیم و بر اساس آن به هر فردی که کمک شده به سایر افراد نیز رسیدگی شود؛ مثلا اگر سپاه به یک‌هزار نفر انفاق کرده اسامی همه آنها باید وارد سامانه شود تا سایر افراد نیازمند هم از این طرح بهره‌مند شوند.

 

امام جمعه آبادان از تشکیل کارگروه حل مشکل اجاره‌بهای خانه‌ها و مغازه ‌ای استیجاری نیازمندان در آبادان خبر داد و عنوان کرد: با تشکیل این کارگروه متولیان امر با همکاری مشاورین املاک صاحبان منازل و مغازه‌ها را شناسایی و نسبت به رفع مشکل بدهی اجاره‌بها اقدام خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح می‌توان خانواده‌هایی که فرزندان دم بخت دارند و در شرف ازدواج هستند اما به‌دلیل برخورد با بیماری کرونا نتوانستند جهیزیه تهیه کنند را شناسایی و با این اقدام می‌توانیم برخی از وسایل زندگی را برایشان فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور گفت: پیش‌تر مواردی وجود داشته که مثلا فردی از سه ارگان، موسسه یا اداره ای سه عدد کولر دریافت کرده است و این نیز فقط بدلیل نبود اطلاعات دقیق از خانوارهای نیازمند و عدم نظام مند بودن ایجاد می شود. اما با این اقدام همه کمک ها مشخص خواهد بود.

 

وی از سه مرحله‌ای بودن این رزمایش خبر داد و اظهار داشت: احتمال دارد این رزمایش در سه مرحله در ابتدای ماه، اواسط ماه و اواخر ماه مبارک رمضان برگزار شود و در این مرحله می‌خواهیم به هر فرد نیازمند آبادانی کمک کنیم؛ با این اقدام اتفاقات بسیار بزرگ و میمونی رقم خواهد خورد.

 

امام جمعه آبادان اضافه کرد: طی روز های گذشته با خیرین بسیار زیادی رایزنی کردم تا بتوانم برای افراد نیازمند کمک‌هایی را جمع‌آوری کنم که این کمک‌ها را حتما باید با حمایت و کمک موسسات خیریه انجام دهیم.

 

وی لبیک گفتن به ولایت، شناسایی و ثبت خانواده نیازمند در سامانه جامع را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: با این اقدام باید اطلاعات مورد نیاز را برای کمک‌های بهتر به نیازمندان به‌دست آوریم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور همچنین به اهدای لوازم خانگی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از سیل اشاره کرد و افزود: با کمک‌هایی که از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دست ما رساندند به 50 خانواده نیازمند که در سیل اخیر دچار آسیب دیدند با بررسی‌های انجام شده مقداری لوازم خانگی را اهدا و انفاق کردیم.

 

وی از اهدای لوازم خانگی به یکصد خانواده سیل‌زده دیگر نیز خبر داد و گفت: این مقدار را مجدد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به دست ما رسانده که باید به خانواده‌های حادثه دیده در سیل اخیر آبادان اهدا و انفاق کنیم.

 

امام جمعه آبادان بر لزوم جریان‌سازی مشترک تاکید کرد و اذعان داشت: با همکاری همه از جمله سپاه، بسیج، موسسات خیریه، نهاد امامت جمعه، ارگان‌ها، فرمانداری، شیوخ، سادات، حوزه علمیه باید در کنار یکدیگر جمع و ید واحد شویم.

 

وی با بیان اینکه تبلیغات برای انفاق کنندگان آزاد است ابراز کرد: نباید از افراد نیازمندی که از آنها حمایت می‌شود عکس‌برداری کنیم چرا که باید حرمت و شخصیت خانواده‌های نیازمند حفظ شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به اینکه می‌خواهیم در این رزمایش کاری کنیم که آبادان در سراسر کشور بعنوان سرآمد و شاخص شناخته شود تصریح کرد: امامان جماعات مساجد، حسینیه‌داران، موسسات خیریه و دیگر افراد خیّر همه را به کنار یکدیگر بودن دعوت کنید.

 

وی شروع این رزمایش را با رمز «لبیک یا امام» خواند و بیان کرد: کمک به نیازمندان در این طرح از مصلی نماز جمعه با رمز لبیک یا امام آغاز خواهد شد و در این محل همه اقلام اهدایی بسته‌بندی و چینش انجام می‌شود و سپس توسط موسسات و نیروهای جهادی به خانوارها اهدا می‌شوند.

 

کد خبر 917166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha