تولید روزانه بیش از دو هزار ماسک و گان در کانون اما ابیها نصرت آباد یزد

کانون اما ابیها یزد توانسته با تولید روزانه بیش از دو هزار ماسک و گان در جهت تامین نیازهای بهداشتی و درمانی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و فراگیری این ویروس کشنده در سطح کشور، شاهد اقدامات متعددی از سوی گروه های مختلف و نهاد ها و سازمان ها بودیم.

حضور همه جانبه برای شکست این ویروس منحوس و کمک هایی که مردم در زمینه بهداشت و درمان داشتند به خوبی توانست در روزهای ابتدایی این ویروس به جامعه پزشکی و درمانی کمک کند.

استان یزد نیز یکی از استان های درگیر بود که از اوایل بهمن ماه سال 98 اقدامات متعددی برای پیشگیری و درمان این ویروس داشت و استانداری و نهادهای مربوطه با حضوری همه جانبه در جهت مقابله با این ویروس حضور پیدا کردند.

دانشگاه علوم پزشکی یزد، استانداری، سپاه الغدیر یزد، شهرداری، شورای اسلامی شهر و روستا، خانه فرهنگ شهید صدوقی از جمله نهادهایی بودند که پای کار آمده و حضوری فعال داشتند تا بتوانند این ویروس را مهار کرده و شکست دهند.

یکی از این گروه ها و سازمان هایی که به خوبی در سطح کشور پای کار آمدند، کانون های فرهنگی هنری مساجد بودند که با وجود تعطیلی مساجد باز هم به صورت خودجوش به فعالیت های مختلف از جمله  ضدعفونی کردن مساجد و محلات و اماکن عمومی، تهیه و تولید ماسک و لوازم بهداشتی پرداختند.

 

 

در استان یزد نیز این حضور را شاهد بودیم که بیش از 185 کانون در زمینه ضدعفونی کردن مساجد گام برداشتند و تعدادی از کانون ها نیز به تولید ماسک و گان و لباس های ویژه بهداشتی پرداختند.

کانون ام ابیها نصرت آباد یزد به عنوان یکی از کانون های درگیر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بود که از زمان شیوع این ویروس با همکاری خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد اقدام به تولید ماسک و گان کرد و روزانه بیش از دو هزار ماسک تولید کرد.

حجت الاسلام مظفر سالاری و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بازدید از فعالیت های این کانون داشتند که از نزدیک با فعالیت ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا آشنا شدند.

 

 

بی بی شمسی حسینی مدیر کانون ام ابیها نصرت آباد یزد در این بازدید گفت: همزمان با سراسر کشور اعضای کانون فعالیت های متعددی در زمینه پیشگیری از این ویروس داشتند که ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی و تولید ماسک و گان از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: حضور اعضای کانونی و همچنین مردم محل به خوبی توانست ما را در این مسیر کمک کند به نحوی که روزانه بیش از یک هزار ماسک و گان در کانون تولید می شود.

 

 

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز در این دیدار گفت: فعالیت های بانوان و اعضای کانون ها در جهت کمک به بهداشت و درمان و تامین لوازم بهداشتی بیمارستان ها، ما را به یاد کمک های مردمی در زمان هشت سال دفاع مقدس می اندازد به نحوی که در آن زمان نیز کمک های مردم به خوبی توانست رزمندگان را در خط مقدم کمک کند.

وی افزود: آرزوی ما در کانون های مساجد، ادامه و جهت دهی فعالیت ها در زمان شیوع ویروس کرونا است به گونه ای که بتوانیم پس از کرونا نیز فعالیت های تولیدی را داشته باشیم و در جهت تحقق شعار سال و جهش تولید حرکت کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: در استان یزد بیش از 400 گروه در زمینه فعالیت های جهادی اقدام کرده اند که می تواند حرکت خوبی برای تولید باشد و امیدواریم این فعالیت ها ادامه داشته باشد.

 

کد خبر 918710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha