مبلغان مسلط به زبان های خارجی،  پیام صلح و دوستی اسلام را به جهانیان منتقل کنند

اکبری با اشاره به پیام ماه رمضان مبنی بر نوع دوستی، مهربانی و توجه به همدیگر بر اساس نگاه به مبدأ آفرینش فارغ از دین و ملت و مذهب گفت: لازم است مبلغان مسلط به زبان های خارجی در این ماه پیام صلح و دوستی اسلام را به جهانیان منتقل کنند.

«کمال اکبری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم،  با توجه به این که ماه مبارک رمضان فرصت بسیار اساسی برای همه افراد و گروه های مختلف  اعم از گروه های سنی مکلف و غیر مکلف است، اظهار داشت: به ماه رمضان از این منظر باید نگاه اساسی شود چراکه رمضان زمان اوج ارتباط بین انسان با خالق و انسان ها با همدیگر است و گروه ها و طبقات مختلف با یکدیگر است.

 

معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور با تأکید بر این که ماه رمضان اوج ارتباط قلبی بیرونی و همه جانبه انسان ها بر اساس نگاه خلقت و آفرینش و مبدأ آفرینش است، افزود: در روایات و ادعیه نیز به این مسأله توجه داده است، در واقع نگاه رحمت واسعه الهی را در این می بینیم که همه انسان ها مورد بخشش قرار بگیرند و بیماران شفا پیدا کنند اعم از این که چه دین و آیین و مذهبی دارند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما بیان داشت: به عبارت دیگر از خدا می خواهیم در این ماه همه مردم به وصف انسان بودن مورد توجه قرار بگیرند و یک نوع ارتباط عاطفی بین انسان ها با نگاه به مبدأ آفرینش صورت بگیرد، بنابراین با تمسک به این ماه ارتباط عاطفی بین انسان ها برقرار شده و می توانیم در ترویج مباحثی که در این ماه به آن توصیه شده است اعم از رفع گرفتاری و توجه به ضعفا، جلوه های بزرگی از ارتباطات بین گروهی و بین مللی و بین دولی را مشاهده کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که ماه رمضان زمان ارتباط عاطفی و معنوی انسان ها، فرهنگ ها و ملت ها است، ابراز داشت: کنند این جلوه ها را باید بتوانیم اولا بین خود افراد با یکدیگر ایجاد کنیم و طلاب و مبلغان نیز باید با نگاه به این جلوه ها آن را منتقل کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما با بیان این که امروز جهان گرفتار بی عدالی، فقر و فساد و بیماری های جسمی و روحی شده است، یادآور شد: مبلغان می‌توانند برای رفع امراض ظاهری و باطنی و اختلافاتی که بین انسان ها و جمعیت ها بر اساس نگاه استکباری غرب وجود دارد با نگاه به ادعیه و نگاه محبت آمیز به خداوند که از سوی ائمه آموزش داده شده است، مطالب معرفتی خوبی را در اختیار مردم قرار بدهند.

 

عضو انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: شاید امروز فرصت تبلیغ مشافهی و حضوری کمتری شده ولی مبلغان از طریق تبلغیات رسانه ای با ورود در حوزه تخصصی خودشان می‌توانند ورود کنند، چراکه ما امروز مبلغان رسانه ای خوبی داریم که توان ارتباط با با سطوح عالی علمی دانشگاهی و با افراد مختلف را دارند.

 

اکبری با تأکید بر این که مبلغان زبان شناس می‌توانند پیام های صلح دوستانه اسلام را به سراسر جهان از طریق رسانه و فضای مجازی ارسال کنند، گفت: آنها می‌توانند در سطوح بین مذاهبی نیز وارد شوند و به طور کلی همه باید ید واحده بشویم و با دشمنان و شیاطین مختلف که به آرامش و صلح بشریت و خدشه وارد می‌کنند، مقابله جدی داشته باشیم.

 

معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور تصریح کرد: مبلغان و کسانی که زبان و علم دین را می‌دانند باید با کمک و استفاده از رسانه های مختلف هر کدام به یک رسانه تبدیل شوند و انشاءالله در زود هنگام پیام صلح و دوستی اسلام را به سراسر جهان منتقل کنند و امیدواریم هرچه زودتر به این مسأله دست پید کنیم.

کد خبر 919867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha