غربالگری سلامت روان ۲ هزار مددجوی کمیته امداد انجام شد

نخعی با اشاره به اینکه طی سال گذشته غربالگری سلامت روانی یک هزار و ۹۰ مددجو در خراسان جنوبی انجام شد، گفت: در سال جاری این طرح برای تمام افراد تحت حمایت ۱۸ تا ۵۰ سال اجرا می شود.

«علی اکبر نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه توجه به سلامت جسمی و روحی خانواده های تحت حمايت امداد از جمله اهداف مهم در این نهاد است، گفت: بخش مهمی از توانمندی پايدار، مرتبط با سلامت روان و ذهن آنان است بنابراین در این راستا هر چه از سلامت روانی بيشتری برخوردار باشند به يقين آسيب پذيری ایشان نیز کمتر خواهد بود.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: خانواده های مورد حمایت این نهاد به ویژه خانواده های جوان به جهت مشکلات عدیده اقتصادی و عاطفی در معرض آسیب پذیری قرار دارند که مداخلات پیشگیرانه و به موقع روانشناختی می‌تواند از گسترش بسیاری از اختلالات و آسیب های اجتماعی در جامعه مورد حمایت جلوگیری کند.

 

نخعی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور بررسی وضعیت روحی و روانی خانواده‌های تحت حمایت و برنامه ریزی جامع برای اقدامات پیشگیرانه و توانمندسازی هدفمند و به منظور انجام مداخلات روانشناختی و تخصصی در راستای بهبود وضعیت سلامت روان، جامعه هدف در معرض آسیب و آسیب دیده و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام به اجرای طرح بررسی سلامت روان کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح غربالگری سلامت روان برای یک هزار و ۹۰ نفر از زنان (مطلقه زیر ۵۰ سال) تحت پوشش کمیته امداد استان اجرا شده، بیان کرد: در سال جاری برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح برای تمامی افراد تحت حمایت ۱۸تا ۵۰ سال انجام شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از حضور ۱۱ مشاور مستقر در شهرستان‌ها برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: در ادارات فاقد مشاور نیز با استفاده از ظرفیت کلینیک های تخصصی مشاوره و روان‌درمانی طرف قرارداد و یا سایر ظرفیت های درون و برون سازمانی زیر نظر کارشناس مسئول توانمند سازی اداره مربوطه اجرا می شود.

 

وی از حمایت ۱۲۹ بیمار خاص، ۳هزار و ۴۴بیمار صعب ‌العلاج و زمین گیر توسط کمیته امداد استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: سال گذشته حدود ۳۵ میلیارد ریال بابت هزینه های دارویی، بستری، تجهیزات توان بخشی، مراقبت در منزل (هزینه نگهداری)، خدمات ایاب و ذهاب و سبد غذایی به کلیه مددجویان بیمار صعب العلاج وعادی پرداخت شده است.

 

نخعی با بیان اینکه  ۳۵ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد از اعتبار شاخص های بهداشتی به مبلغ حدود ۶ میلیارد ریال بهره مند شدند، عنوان کرد: در همین راستا کلاسهای آموزش بهداشت، توزیع کالای بهداشتی، ارزیابی سلامت زنان، بهداشت دهان ودندان، بهسازی محیط های خودکفایی، معاینات مجریان خودکفایی، توزیع سبد غذایی، ارائه خدمات بهداشتی خوابگاهها و اردوگاهها انجام شده است.

 

کد خبر 919977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha