اعلام طرح های اقتصادی اوقاف برای جهش تولید/نیازمند وقف برای مقابله با بلایای طبیعی هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با فهرست کردن مهمترین طرح های این اداره کل برای جهش تولید گفت: نیازمند وقف های جدید به ویژه برای مقابله با بلایای طبیعی، ازدواج و... هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، یکشنبه(۷ اردیبهشت) در نشست خبری سازمان اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید، ستاد استانی جهش تولید را در محل اداره تشکیل دادیم که در این ستاد چند برنامه اجرا خواهد شد و اولین کار دعوت از سرمایه گذاران است که پروژه ها و اماکنی داریم که شاید سال ها از آن ها استفاده نشده مانند آب انبارها، حمام های سنتی که بخشی بلااستفاده مانده است اما برای سرمایه گذاری و اشتغال ظرفیت خوبی است.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در خصوص سرمایه گذاری در بقاع متبرکه، بیان کرد: امسال در 20 بقعه متبرکه نیروگاه خورشیدی که مقرون به صرفه و هم درآمدی برای مجموعه بقاع دارد را ایجاد کنیم.

 

 

وی عنوان کرد: حدود هزار هکتار باغات پسته موقوفه در سطح استان داریم که قرار است طرح راه اندازی فرآوری پسته را ایجاد کنیم تا باعث افزایش ارزش افزوده و سود آوری برای موقوفات شود و همچنین پیگیری و کمک برای راه اندازی جایگاه سوخت به کمک دولت در شهرستان سیرجان و زرند داریم , در سال جهش تولید راه اندازی پروژه های تجاری و ورزشی مد نظر است که اولین پروژه تجاری در شهرستان سیرجان به بهره برداری می رسد و مقدمات پروژه ورزشی در شهربابک مقدمات فراهم می شود؛ همچنین طرح توسعه پرورش ماهی در دو شهرستان و کشت زعفران از دیگر برنامه ها است.

 

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه بیان کرد: آخرین مورد از برنامه های اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری، فراهم کردن زمینه در راه اندازی دامداری سبک با تعداد 2 هزار رأس گوسفند از محل موقوفات استان است.

 

 

وی ادامه داد: طبق آمار حدود 8 هزار موقوفه در استان کرمان داریم که از این تعداد 7 هزار موقوفه متصرفی و بیش از 800 مورد غیر متصرفی است و نزدیک به هزار نیت محتلف در وقف برای برنامه های مختلف  و مسائل اجتماعی، مذهبی و خیریه ها و درمانی است.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه موقوفات جدید، امروز نیاز جامعه است؛ اظهار داشت: زیرا یکی از اهداف و انگیزه های وقف این است که به وسیله وقف بتوانیم مشکلات جامعه را حل کنیم لذا امروز به در بحث درمانی شدیداً نیاز داریم خصوصاً در استان کرمان تنها درمانگاه سرطانی جنوب شرق در بیمارستان شهید باهنر بوده که نیاز به یک ساختمان داریم و همچنین در بخش درمانی، فناوری و امنیت نیاز شدیدی به وقف وجود دارد؛ همچنین در بلایای طبیعی نیز نیاز به وقف است زیرا استان کرمان با سیل و زلزله روبرو است.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: ما این رشد قارچ گونه خیریه هایی که ضابطه ندارند را به عنوان مشکل و معضل می دانیم اما سازوکار آن ها با ما نیست بلکه مجوز این ها از بهزیستی است اما اخیراً در سازمان اوقاف یک اداره به عنوان امور خیریه در تهران تشکیل شده که امیدواریم در استان ها هم برای هم سو کردن این خیریه ها تشکیل شود.

 

 

ویبا بیان اینکه متأسفانه در نیات واقفین در خصوص ازدواج چیزی نداریم؛ بیان کرد: اما سعی کردیم در نیات خیرخواهانه ای که وجود دارد در قالب خیرات به این موضوع کمک کنیم؛ سال گذشته هم نسبت به جهیزیه و افراد بی بضاعت که در بحث ازدواج مشکل داشتند، کمک کردیم و امسال سعی داریم از محل خیرات چند سری جهیزیه را در حد توان خود آماده کنیم.

 

 

 

کد خبر 920621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha