دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی و لوازم داخل خودرو در مهریز/ توقیف کامیون با پلاک سرقتی

منصوری از شناسایی و دستگیری سه سارق حرفه ای اماکن خصوصی و لوازم داخل خودرو و توقیف کامیون با پلاک سرقتی در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «سرهنگ حسين منصوري» در گفت و گویی ابراز کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي و لوازم داخل خودرو در شهرستان مهریز؛ این موضوع به صورتی ويژه در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان مهریز با انجام اقدامات تخصصي، 3 عامل سرقت ها را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي در طي يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير کردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهریز با بيان اينکه در بازرسي از مخفيگاه متهمان مقاديري اموال مسروقه کشف شد، اظهار داشت: سارقان در تحقيقات به عمل آمده به انجام چندين فقره سرقت از اماکن خصوصي و لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی با بيان اينکه متهمين پس از تشکيل پرونده راهي مرجع قضائي شدند، از شهروندان خواست با افزايش آگاهي و هوشياري و همچنين توجه به توصيه هاي پليسي، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

منصوری همچنین از کشف يک مورد پلاک سرقتي نصب شده به روي يک دستگاه کاميون توسط ماموران پاسگاه شهيد صدوقی در اين شهرستان خبر داد.

وی در این مورد افزود: حسب اعلام سامانه سپاپد مبني بر تردد يک دستگاه کاميون بنز باري داراي پلاک سرقتي در محور اصلي "يزد-کرمان" که مراتب به پاسگاه انتظامي شهيد صدوقي اعلام و مامورين گشت پاسگاه بلافاصله ضمن حضور در محور اصلي و کنترل خودروهاي عبوري، کاميون مورد نظر را مشاهده کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهريز گفت: پس از صدور دستور ايست و توقف کاميون در بازرسي و استعلام بعمل آمده، مشخص شد پلاک کاميون در استان اصفهان مورد سرقت واقع شده است.

وی ادامه داد: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامي هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسايل نقليه موتوري زميني، آبي يا کشاورزي تغيير دهد و يا پلاک وسيله نقليه موتوري ديگري را به ‌آن الصاق نمايد يا براي آن پلاک تقلبي بکار برد يا چنين وسايلي را با علم به تغيير و يا تعويض پلاک تقلبي مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا يک سال محکوم خواهد شد.

منصوري خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان بروز سرقت پلاک مراتب را سريعا به پليس اطلاع دهند و هشدار داد:شهروندان ضمن نصب سيستم هاي بازدارنده مانند دزدگير بر روي خودرو از پارک کردن خودرو در نقاط تاريک و نقطه کور خودداري کنند.

کد خبر 922619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha