760 روستا در کهگیلویه و بویراحمد فاقد مسجد هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 760 روستای این استان فاقد مسجد هستند،گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری فرهنگی در این استان با توجه به کمبود مساجد، ساختن مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تا زمانی که مساجد فعال و حضور روحانیت در آنها پر رنگ است و مردم نیز استقبال می‌کنند هجمه‌ها و ناتوی فرهنگی دشمنان بی‌اثر خواهد بود گفت: توسعه و احداث مساجد، حسینه‌ها و نمازخانه‌ها از مهمترین سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگی است در این زمینه باید با فرهنگ‌سازی زمینه برای مشارکت همگانی را فراهم کرد و رسانه‌ها در این رابطه باید پیش‌گام باشد.
 

وی  ادامه داد: شروع انقلاب و نهضت اسلامی از مسجد بود و به تعبیری دو رکن تداوم و بقا انقلاب و نهضت مکتبی ما مسجد و روحانیت است مسجد محوری و توسعه و احداث مساجد به‌ عنوان محور اساسی تحولات فرهنگی است.


حبیبی افزود: هم اکنون 434 مسجد در این استان وجود دارد و توسعه و احداث مساجد، نمازخانه‌ها و بازسازی و نوسازی اماکن مقدس در این استان که بیش از دیگر استان‌ها نیازمند توجه موسسات و نهادهای خیریه، خیرین و مردم است. از 2 هزار و 200 روستا در استان حدود 760 روستای آن فاقد مسجد هستند که نیازمند توجه و مشارکت بیشتر خیرین و دستگاه‌های مرتبط و موسسات خیریه در این خصوص است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مرکز استان هم احساس زیادی نسبت به کمبود مسجد می‌شود، تصریح کرد: برنامه برای احداث پنج مسجد در یاسوج در دستور کار قرار گرفته است. 
حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون 12 مسجد در شهر یاسوج وجود دارد که پاسخگوی نیاز نمازگزاران و مردم نیست، افزود: با همکاری و همراهی مردم این پنج مسجد با نقشه و مشخصات واحد ساخته می‌شود و در کنار آنها خانه عالم، کتابخانه و جایگاه عرضه محصولات فرهنگی هم برنامه‌ریزی می‌شود.
وی  اذعان کرد: در این استان 340 بقاع متبرکه وجود دارد که بنای بسیاری از آنها در دست مرمت، نوسازی و یا تکمیل شدن است که در این رابطه هم نیاز به کمک‌های بیشتر خیرین است.
حبیبی، توجه به مسئله عمران، نگهداری و زیباسازی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و مهمانسراها و نماسازی آنها را از دیگر اموری دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد.
پایان پیام/

کد خبر 92563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha