موفقیت مساجد به شایستگی و فعالیت ارکان آن بستگی دارد

آیت الله ناصری یزدی در نشست شورای عالی بسیج طلاب یزد با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه گفت: موفقیت مساجد به شایستگی و فعالیت ارکان آن بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نخستین نشست شورای عالی بسیج طلاب استان یزد پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و مسئولان حوزه های علمیه و بسیج طلاب و کانون های مساجد استان یزد برگزار شد.

آیت الله ناصری یزدی در این نشست گفت: نهاد خانواده در غرب و آمریکا تضعیف شده است و آنها دوست دارند این بلا را به سر ما نیز بیاورند، اما به برکت انقلاب سبک زندگی اسلامی و نقشی که مساجد در تربیت خانواده ها دارند، در زمان کرونا و حفظ فاصله اجتماعی، خانه ها به پناهگاهی برای افراد خانواده تبدیل شده است.

وی افزود: هر خانواده ای که بیشتر از فرهنگ دینی و ارتباط با مسجد و سبک زندگی اسلامی برخوردار بود، بیشتر توانست این دوره خانه نشینی را با همدلی و شکیبایی و شرکت در برنامه های معنوی طی کند.

امام جمعه یزد گفت: موفقیت مساجد به شایستگی و فعالیت ارکان آن از جمله امام مسجد و کانون های فرهنگی هنری و بسیج بستگی دارد.

وی گفت: شایسته است ارکان مسجد همکاری و همدلی داشته باشند تا در اجرای ماموریت و وظیفه خود موفق شوند.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام شمس رئیس حوزه های علمیه استان یزد با اشاره به جایگاه مساجد و امامان جماعت در مساجد گفت: در صورت هم افزایی در بین ارکان مساجد می توانیم نقش اصلی و ماموریت اصلی مساجد را در جامعه احیا کنیم.

کد خبر 925671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha