امکان استفاده از فضاهای باز و بوستان ها برای برگزاری مراسم شب قدر

سامع از امکان استفاده از فضاهای باز و بوستان ها برای برگزاری مراسم شب قدر خبرداد و گفت: در این فضاها می‌توان با رعایت فاصله گذاری و الزامات بهداشتی، مراسم را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید امیر سامع» در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که امروز(سه شنبه 23 اردیبهشت) در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به پیشنهاداتی در جهت راه اندازی دوباره روزبازارها خاطرنشان کرد: ما می توانیم این بازارها را با پراکندگی جغرافیایی همراه با محدودیت فروشندگان و محدودیت حضور مردم و تفکیک های شغلی به صورت توزیع کارت راه اندازی کنیم.

 

معاون خدمات شهری شهردار قم با بیان این که برخی مشاغلی در روزبازارها فعالیت می‌ کنند که در روزهای معمولی نیز فعالیت آنها مجاز نیست، گفت: می‌توان با تهیه کارت هایی به مشاغل مجاز آنها را در اختیار صاحبان این مشاغل قرار داد و از حضور افراد دیگر با شغل های پرخطر جلوگیری کرد.

 

وی افزود: ما در استان قم چندیم فروشگاه همشهری داریم و فروشگاه های خصوصی مثل جانبازان و بازارهای ریحان نیز فعال هستند، بازارهای ریحان به این صورت که افراد در زمین های باز بدون ساخت و ساز مستقر می‌ شوند که در استان قم 11 مورد به استاندارد رسیده است، ولی نفس روز بازارها این طور نیست بلکه به این صورت است که باید صبح یک جایی تشکیل شده و عصر تعطیل شود و اگر سازه و کانکس بگذاریم تقاضا ها زیاد می‌ شود.

 

سامع در ادامه با اشاره به این که شهرداری قم برای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، عنوان کرد: آمادگی راه اندازی ناوگان اتوبوس را از نظر وسائل داخل اتوبوس و سایر مسائل بهداشتی داریم و هر موقع نیاز باشد می توانیم اتوبوس ها را برگردانیم.

 

وی با اشاره به پیشنهاد یکی از حاضران مبنی بر برگزاری مراسم شب های قدر در فضاهای باز به جای مساجد خاطرنشان ساخت: در ارتباط با بوستان ها آمادگی را داریم که در همان مدت زمان با رعایت الزامات و فاصله گذاری های اجتماعی مراسم احیای شب های قدر را برگزار کنیم.

کد خبر 927966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha