شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به جایگاه روابط عمومی شهرداری‌ها توجه ویژه داشته باشد

ابراهیمیان خواستار جایگاهی متمایز برای روابط عمومی شهرداری های استان یزد شد.

«حمید ابراهیمیان» در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی و آغاز هفته روابط عمومی گفت: نقش روابط عمومی در مدیریت شهری دارای ابعاد وسیعی است.

وی بیان کرد: مدیریت شهری، فرآیندی مهم و نگرشی جامع به سیاست‌ها، برنامه ‌ها و طرح‌های توسعه شهری است و علاوه بر زیرساخت‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی کلان، نیازمند پل ارتباطی مستحکمی با شهروندان است.

مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان افزود: مدیریت شهری باید بتواند در رشد و پویایی و ایجاد تعادل میان مراکز شهری و توسعه همکاری بین بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی و تدوین استراتژی محلی نقشی مؤثری در کنار مدیران شهری ایفا کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمت در حوزه شهری، کاری دشوار و سخت است و کوچک‌ترین ضعف و سهل‌انگاری می‌تواند سطح نارضایتی را به شکل قابل‌ توجهی افزایش دهد.

ابراهیمیان یادآور شد: بنابراین؛ روابط عمومی در شهرداری، ساختاری راکد و بی ‌اهمیت نیست که بود و نبود آن، اثری در پیشرفت و یا عقب ‌گرد در کیفیت خدمات نداشته باشد.

وی اظهار داشت: روابط عمومی در مدیریت شهری، عنصری یک‌طرفه و به نفع مدیریت شهری نیست که تنها بخواهد عملکرد آن را به‌طور شایسته و مطلوب اطلاع‌رسانی کند، بلکه باید در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، خواسته‌ها و انتظارات شهروندان را به‌خوبی در مناطق مختلف طبق نیازها و خلأهایی که وجود دارد بشناسد و همچون مشاوری متخصص، مدیران شهری را در جریان این مطالبات قرار دهد.

فعال حوزه روابط عمومی تصریح کرد: شهرداری‌ها در بدنه روابط عمومی، اقدامات گسترده‌ و اثرگذاری را به سرانجام رسانده‌اند، هرچند کاستی‌هایی نیز دیده می‌شود اما نمی‌توان ظرفیت‌های ایجاد شده و تلاش‌های ثمربخش در حوزه روابط عمومی در ارائه خدمات بیشتر را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس باید برای روابط عمومی شهرداری‌ها جایگاهی متمایز تعریف کرد و به آن بها داد ابراز کرد: توجه به جایگاه روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به‌عنوان یک دغدغه جدی از سوی فعالان این حوزه مطرح است و باید نگاه و نگرش شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به جایگاه روابط عمومی شهرداری‌ها تغییر کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان در پایان؛ توفیق همگان در اعتلای فرهنگ ارتباطی برای دستیابی به جامعه ای سالم را از خداوند متعال درخواست کرد و گفت: روابط عمومی شهرداری‌ها، دیده‌بانی صادق برای تحقق خواسته‌های مردم هستند.

کد خبر 929315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha