نقش زیرساختی، مدیریتی و ظرفیت حمایتی و جهادی در اصلاح وضعیت اقتصاد

نهاوندیان با اشاره به نقش اصلاح زیرساخت، چالاکی مدیریت، و ظرفیت حمایتی و ایمانی در اصلاح وضعیت اقتصاد، گفت: دقیقا همین چهار عنصر موجب توفیق ما در مدیریت بحران کرونا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد نهاوندیان» در نخستین نشست «شورای اداری استان قم» در سال جدید که عصر امروز(پنجشنبه اول خرداد) در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با بیان این که استان قم و مدیران این استان نقش گسترده ای در مدیریت بحران کرونا داشته اند، گفت: استان قم از استان های سرآمد و پیشرو در مقابله با کرونا محسوب می‌ شود و انصافا اقدامات خوبی در این استان انجام شده است.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: کرونا در کنار این که تهدید بود، یک میدانی در صحنه بین المللی گستراند تا مدیریت های بین المللی در یک مسابقه قرار بگیرند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در این مسابقه خوش درخشید که توجه به علل این توفیق به ادامه این راه کمک می‌ کند.

 

وی عنوان کرد: اولین دلیل توفیق ما زیرساخت درمانی کشور بود که حاصل یک سرمایه گذاری عظیم و وسیع در کشور است که در گوشه وکنار کشور در اعماق نظام مدیریتی یک کشور یک آمادگی و چالاکی را در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی داشتیم و دوم مدیریت نظام بهداشت و درمان و مدیریت اجرایی کشور توانست بلافاصله وحدت، تمرکز و چالاکی در تصمیم گیری را ایجاد کند.

 

نهاوندیان با بیان این که تمرکز در تصمیم گیری به مدیریت بحران کمک می‌ کند، گفت: دلیل سوم توفیق ما در این مسابقه حمایت همه جانبه همه مدیران و مسؤولان و عموم اقشار مردم بود؛ مرجعیت عالی قدر شیعه، روحانیت معظم، دانشجویان، اقشار مختلف مردم و فعالان های اقتصادی گوش به فرمان ستاد ملی مقابله با کرونا بودند.

 

 

وی افزود: مردم در ایام نوروز حمایت های داوطلبانه بزرگی کردند که نشان از یک ظرفیت بزرگ در جامعه ما دارد، کرونا نشان داد علی رغم همه دلخوری هایی که وجود دارد در لحظه امتحان، یک عزم و ایمان مشترک وجود دارد.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: چهارمین عنصر همان رویکرد ایمانی و جهادی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله پافشاری کردند؛ مشکلی که در خیلی از کشورها شاهد بودیم این بود که حتی به زور و زحمت نیز کادر درمانی پای کار نمی آیند و در آمریکا خیلی از مراکز را رها کردند و رفتند، بنابراین روحیه ایمان یک سرمایه بزرگ محسوب می‌ شود.

 

وی با اشاره به این که در حوزه اقتصاد نیز همین چهار عنصر می‌ تواند به کمک ما بیاید، گفت: ما در حوزه اقتصاد یک عامل و مانع و مشکل و چالش نداشته ایم، هم موانع کرونا داریم که مرزها بسته شد، صادرات با چالش مواجه شد، تولید مورد تهدید قرار گرفت و در کنار موانع تحریم و محیط کسب و کار نیز وجود دارد.

 

نهاوندیان بیان داشت: برای نجات این وضعیت باید به همان چهار عنصر تکیه کنیم، ما در حوزه اقتصاد توانسته ایم در حوزه زیرساختی به توفیقاتی برسیم که در مقایسه با برخی کشورها دیگر نمره بالایی می‌ گیریم ولی در حوزه فضای حقوقی اقتصادی مشکلات جدی داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تمرکز در تصمیم گیری و چالاکی در حوزه اقتصاد با وجود تحریم های گسترده نیز اهمیت ویژه ای دارد به همین جهت روز شنبه در پنجاهمین جلسه شورای عالی اقتصادی، سران سه قوه تصمیمات مهمی خواهند گرفت و هم اکنون نیز کشورهای خارجی در تحلیل تاب آوری اقتصادی ما انگشت به دهان مانده اند.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این که لازمه مدیریت بحران دو چیز است، ابراز کرد: این دو مدیریت قاعده مند و مدیریت منعطف است، قاعده مند یعنی این که بر اصول خود پایدار باشیم ولی در عین حال منعطف عمل کنیم که ما این شیوه از مدیریت را در دوران ریاست مجلس شورای علمی با حضور آقای لاریجانی دیدیم.

کد خبر 931278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha