عید فطر قلب متقین با قلب امام زمان تنظیم می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: یکی از محصولات مهم روزه رسیدن به تقوا است هر کس به آن رسیده باشد در عید فطر قلب او با قلب امام زمان(عج) تنظیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شامگاه یک‌شنبه ۴ خرداد به مناسبت عید فطر در امامزاده عبدالله(ع)‌ شهرری به سخنرانی پرداخته و گفت: عید روزی است که زمینه عود و برگشت انسان به سوی خدا فراهم شده است.

وی افزود: اعیاد اسلامی روزهایی هستند که دری از رحمت در آنها باز می‌شود و خداوند بندگان خود را پاداش می‌دهد، کسی که در ماه رمضان یک ماه تمرین تقوا داشته روز عید فطر دری از رحمت به روی او باز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه عید مبعثت، عید قربان و عید غدیر هم از اعیاد بزرگ اسلامی هستند، عنوان کرد: روز غدیر بزرگترین عید شیعه است که امام در آن نصب شده تا راهنمای بشر به سمت خدا باشد، عیدی که زمینه قرب به خدا دارد شادی آن هم باید مومنانه باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایش یکی از بزرگان بیان کرد: تعجب می کنم روزی که خدا رحمت خود را پخش می‌کند چرا برخی غافل هستند؛ شادی مومنانه همراه با غفلت نیست.

وی با بیان اینکه در چهار عید از اعیاد اسلامی توصیه شده که ندبه بخوانید و در فراغ امام زمان(عج) اشک بریزید، گفت: امام باقر(ع)‌ فرمودند هیچ عیدی از فطر و قربان بر ما نمی‌گذرد مگر اینکه حزن ما اهل‌بیت(ع) تجدید می‌شود زیرا هنوز ولی خدا در کل جهان حاکمیت ندارد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عالی افزود: مومن وقتی می‌بیند که مولای او در محرومیت است و دستگاه ابلیس جولان می‌دهند خوشی او کامل نیست، یکی از علمای بزرگ اسلام می‌فرمایند من شب و روز در حسرت و گریه هستم وقتی که می‌بینم دست اهل‌بیت(ع) از حق خود خالی است و حق آنها را دیگران بین خود تقسیم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن واقعی حالات خود را با امام خود تنظیم می‌کند، ابراز کرد: وقتی مومن حالات خود را با امام خود تنظیم کند امام هم به او توجه خاص خواهد داشت، غفلت انسان را از امام زمان(عج) دور می‌کند.

وی بیان کرد: ماه رمضان گذشت اگر ما در این ماه مراقبت، حساسیت نسبت به بندگی خدا، دوری از گناه و غفلت کمتر را تمرین کرده باشیم تنظیم قلب ما با امام زمان(ع) بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه یکی از محصولات مهم روزه رسیدن به تقوا است، گفت: هرچه میزان رسیدن به این تقوا دقیق‌تر باشد روح انسان پاک‌تر می‌شود و دیگر تمایل به گناه نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با توصیه بر اینکه سعی کنیم بر مراقبت‌های ماه رمضان را ادامه دهیم، ابراز کرد: ما می‌توانیم قرائت قرآن، دعاها، سحرخیزی، مراقبت‌ بر اعضاء و جوارح برای پرهیز از گناه را در وجود خود به تثبیت حالات برسانیم بنابراین اجازه ندهیم که این حالات از دست برود و بگذاریم به ملکه و مقام تبدیل شوند.

وی افزود: اگر گناه می‌کنیم به این دلیل است که خوبی‌ها در ما ریشه‌دار نشده است اگر تقوا و بندگی ریشه‌دار شود به سادگی گناه نمی‌کنیم. بر همین اساس تقوایی که از روزه ماه رمضان به دست آوردیم مدتی ادامه دهیم که در وجود ما تثبیت شود.

کد خبر 932066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha