جهش تولید در مرودشت با کشت سه هزار و ۳۰۰ هکتاری گیاهان دارویی

پاکاری گفت: امسال با کشت سه هزار و ۳۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در این شهرستان، شاهد جهش تولیدی مطلوبی در تولید، صادرات، بسته بندی و ... در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجیدرضا پاکاری»، امروز (سه شنبه 6 خرداد) مرودشت را قطب تولید خاکشیر در فارس معرفی کرد و به خبرنگاران گفت: بیش از 62 درصد خاکشیر استان فارس در شهرستان مرودشت تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: ویژگی تولید خاکشیر در مرودشت، عدم استفاده از کودهای شیمایی و سموم است و سه هزار هکتار از اراضی مرودشت زیر کشت خاکشیر می رود که رقم بالایی در مجموع چهار هزار و 800 هکتار، کل اراضی به زیر کشت خاکشیر رفته در استان فارس است.

وی اضافه کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی و برداشت به روش مکانیزه از نقاط قوت حوزه کشاورزی در مرودشت است و امسال با کشت سه هزار و 300 هکتاری گیاهان دارویی در این شهرستان، شاهد جهش تولیدی مطلوبی در تولید، صادرات، بسته بندی و ... در این حوزه خواهیم بود.

 پاکاری استفاده از ریز مغذی ها را در کشت گیاهان دارویی مرودشت موثر دانست و عنوان کرد: قصد داریم تا با استفاده از ریز مغذی ها به افزایش کمی و کیفی گیاهان دارویی در سال جهش تولید دست یابیم.

وی تاکید کرد: کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی نیز گام موثری در جهش تولید است که با توسعه کشت مکانیزه در مرودشت برای تحقق آن اقدام می شود.

کد خبر 932316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha