زائران با رعایت نکات بهداشتی می توانند به زیارت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) مشرف شوند

حجت الاسلام سلامی با اشاره به بازگشایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: زائران از امروز می توانند با رعایت نکات بهداشتی و به همراه داشتن ماسک و دستکش به زیارت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نائل آیند.

حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (سه شنبه 6 خرداد) در حاشیه بازگشایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: از روز بعد از عید سعید فطر حرمین مطهر بازگشایی شد و آئین رسمی بازگشایی حرمین مطهر امروز با حضور خدام آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، با اشاره به اینکه خادمین با حضور زائرین و مجاورین امروز وارد فضای آسان شدند و حرم مطهر بازگشایی شد، تاکید کرد: وزارت بهداشت پروتکل هایی برای زیارت حرم های مطهر مشخص کرده است که در آن مشخص شده که حرم ها و اماکن متبرکه می توانند یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب باز باشند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور زائران عزیز با ماسک، دستکش و وسائل شخصی مثل چادر، مهر و یا سجاده، امکان پذیر خواهد بود، تاکید کرد: عزیزان باید مفاتیح و قرآن و هر کتاب ادعیه دیگری که لازم دارند را با خود داشته باشند و داشتن این موارد الزامی است.

 

حجت الاسلام سلامی با تاکید بر اینکه در ابتدای نماز به صورت فرادی برگزار می شود و اقامه جماعت نخواهیم داشت، افزود: بعد از اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که مشکلی برای اقامه نماز جماعت نیست، در خدمت زائران و مجاوران خواهیم بود و نماز جماعت را هم اقامه خواهیم کرد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه اجتماعات ممنوع است و افراد تنها به صورت انفرادی می توانند، به حرم مشرف شوند و زیارت کنند، تاکید کرد: زیارت زائران تنها از فضای باز امکان دارد و در فضاهای بسته و شبستان هم اجازه ورود افراد وجود ندارد و زائران فقط می توانند در فضای و صحن های متبرک حضرت شاهچراغ (ع) حضور داشته باشند و زیارت کنند.

 

 

کد خبر 932381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha