اولین مساله برای بهبود کسب‌وکار ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری است

شریعتی اولین مساله برای بهبود کسب‌وکار را ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: عدم امنیت‌سرمایه‌گذاری به بیکاری و ایجاد آسیب‌های اجتماعی و به قهقرا رفتن یک مجموعه منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز در آئین افتتاح واحد تخمگذار خوراکی کیمند شهرستان رامهرمز، با بیان اینکه خوشبختانه مجموعه‌‌ای دیگر در جهت تولید و بالا رفتن ارزش افزوده در سطح استان بهره‌برداری رسید اظهار کرد: خوزستان به‌واسطه وجود و قابلیت منحصر به فردی که داراست، از بحث منابع خدادادی نفت و گاز، پتروشیمی، دریا و رودخانه و بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور نقش بی‌بدیلی دارد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه سهم استان در تولید غذای کشور بر همه روشن است اضافه کرد: کاری که کشاورزان و خوزستانی‌ها در جهت توسعه کشور و تامین امینت غذایی کشور ایفا می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته قریب به یک‌میلیون و 300 هزار تن گندم تولید شد و تقریبا گندم 12 میلیون نفر را در خوزستان تامین کردیم افزود: همچنین در تهیه کلزا رشد بسیار بالایی داشتیم و بیش از 70 هزار تن کلزا تا الان خریداری شده؛ سال گذشته این میزان 49 هزار تن و سال قبل از آن 30 هزار تن بود.

 

شریعتی با بیان اینکه تولیداتی که در بحث برنج، دزت و ... داشتیم همه نشان از توان و پتانسیلی بوده که در خوزستان نهفته است تصریح کرد: از حدود 120 میلیون تن تولیدات کشاورزی کشور، بیش از 17.5 میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی در خوزستان تولید می‌شود.

 

وی عنوان کرد: اقدامات زیرساختی که دولت در این زمینه انجام داده در تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه بود که از مهم‌ترین آنها طرح 550 هزار هکتاری است که فاز اول آن با هزینه 1.5 میلیارد دلار اعتبار کار بسیار سنگینی بود که تاکنون در این حجم انجام نشده بود و شرایط را برای  رشد و توسعه کشور افزوت شدن بر محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: هدفگذاری ما در استان 21 تا 22 میلیون تن است که ظرف چند سال آینده با کارهای زیرساختی، بالا بردن بهره‌وری و شیرین تر شدن زمین‌ها و بهبودی که انجام می‌دهیم و همچنین فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری محقق می‌شود و این ظرفیت در استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این کار به خلق ثروت بیشتر، بهبود معیشت و بالا رفتن قدرت خرید کشاورزان و بالا رفتن اهمیت استراتژیک خوزستان کمک می‌کند اذعان داشت:  این کارها به‌وسیله دولت انجام نمی‌شود، دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را تامین و سیاست‌ها را اعمال کند و موانع را بردارد.

 

شریعتی با بیان اینکه کار دولت سال‌هاست که منسوخ شده و به نتیجه نرسیده است تاکید کرد: این کارها باید با کمک بخش خصوصی انجام شود از این رو باید شرایط را برای فعالیت این بخش فراهم کرده، نه اینکه در سر راه آنها مانع و سنگ‌اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید قدرت ریسک‌پذیی بخش خصوصی را بالا ببریم و این امر جز اینکه این بخش احساس پشتیبانی کند، محقق نمی‌شود ادامه داد: هر بخش خصوصی وقتی می‌خواهد کاری را انجام دهد، میزان سرمایه، مشکلات و شرایط لازم، مدت ساخت و بهره‌برداری، تولید و فروش و ... را در نظر می‌گیرد.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: بسیاری از اوقات یک سنگ‌اندازی کوچک از طرف ما یا کارشناس ممکن است ماه‌ها روند راه‌اندازی و نتیجه گرفتن آن مجموعه را به تاخیر بیندازد و توجیه یک صنعت و کار را زیر سوال برده و از بین ببرد و به این منجر می‌شود که سرمایه‌گذاری که بنا بوده اقدام به تولید و اشتغال کند، به ورشکسته‌ای که منابع را هم از بین برده و خودش نیز گرفتار شده، تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه باید در کنار بخش خصوصی باشیم و فضای کسب و کار را بهبود بخشیم یاد آور شد: اولین مساله برای بهبود کسب و کار ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذار باید احساس امنیت و پشتیبانی داشته باشد؛ اگر می‌خواهیم کشورو استان به تولید، رشد، توسعه و خلق ثروت و بالا رفتن درآمد سرانه و اشتغال بیشتر منجر شود، باید مشکل سرمایه‌گذاران را حل کنیم و در کنارشان باشیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم اشتغال ایجاد شود باید از کسی که کارآفرین است و در فکر، منابع و اندیشه‌اش ظرفیت اشتغال‌زایی دارد حمایت کنیم گفت: با مانع شدن کار بخش خصوصی راه نمی‌افتد و امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد نمی‌شود و عدم امنیت‌سرمایه‌گذاری به بیکاری و ایجاد آسیب‌های اجتماعی و به قهقرا رفتن یک مجموعه منجر می‌شود.

 

وی اظهار داشت: اگر بناست کاری انجام شود باید به کارآفرین کمک کنیم؛ کسی که فکر، طرح و برنامه ندارد هر چه منابع در اختیارش قرار دهیم همه را از بین می‌برد و به هیچ جایی نمی‌رسد و بیمار را به بیکار بدهکار تبدیل می‌کند از این رو باید از کسی که دارای طرح و ایده است حمایت و پشتیبانی شود و در این راه نباید از هیچ سرزنشی هراسی داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر استقلال اقتصادی و امنیت غذایی کشور دارند و چندین سال است که در نامگذاری شعارهای سال به موضوعات اقتصادی و تولید اشاره می‌کنند؛ از این رو نباید چنین موانعی را برای ایجاد تولید و اقتصاد ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه تقید، توسعه و بالندگی جمهوری اسلامی فقط به گفتن نیست بلکه باید در کردار، رفتار، عملکرد و تصمیم‌گیری ما نشان داده شود، باید رد هر قدمی که برمی‌داریم هدفمان انجام و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و توسعه، رشد، بالندگی، پیشرفت و آبادانی ایران و خوزستان باشد.

 

شریعتی با اشاره به اینکه وقتی جنگ به پایان رسید، صادرات غیرنفتی کشور ۳۰۰ میلیون دلار و الان با وجود این تحریم‌های ظالمانه بالای ۴۰ میلیارد دلار است عنوان کرد: باید تنوع در ارزآوری بیش از پیش باشد چرا که با حمایت از سرمایه‌گذاری اینگونه تحریم‌ها کم اثر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جز حمایت از بخش خصوصی نمی‌توان کشور و استان را به سمت آبادانی و پیشرفت سوق داد یاد آور شد: موافقت با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه بخش خصوصی است و دولت‌های مختلف در این زمینه تصمیم مهم زیادی را اتخاذ کردند.

 

کد خبر 932827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha