احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی مرودشت با افزایش دما

روستا گفت: با ‏شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا، هشدارهای لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی شهرستان مرودشت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید روستا»، امروز (چهارشنبه 7 خرداد) با اشاره به وقوع حریق احتمالی در مراتع مرودشت به خبرنگاران گفت: با ‏شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا، هشدارهای لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی شهرستان افزایش یافته است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت افزود: در پی بارش های سال جاری و افزایش پوشش گیاهی انبوه در سطح جنگ لها و مراتع حوزه مرودشت، احتمال وقوع حریق در اثر سهل انگاری دور از انتظار نیست.

وی با هشدار جدی در مورد احتمال وقوع حریق، عنوان کرد: از همشهریان، روستائیان، دامداران، بهره برداران، جنگل نشینان، گردشگران و ... تقاضا می کنیم در زمان استفاده و یا بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، موارد مربوط به پیشگیری از حریق  را جدی بگیرند.

روستا ادامه داد: لازم است تا مردم در صورت  ایجاد آتش برای پخت و پز در مناطق دارای پوشش گیاهی زیاد از خاموش شدن کامل آتش، اطمینان حاصل کنند.

وی با تاکید بر خودداری از تیراندازی در منطقه جنگلی، بیان کرد:  آموزش رعایت نکات پیشگیرانه به اقشار مختلف مردم، خانواده ها و خصوصا کودکان به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی، حائز اهمیت است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان مرودشت اعلام کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و بوته کنی و یا حریق، مراتب را به شماره تلفن 1504 اعلام کنند.

کد خبر 932840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha