به آتش کشیدن منازل مسلمانان کشمیر و اخراج آنها به دست نظامیان هند

نظامیان و بودایی های تندرو در هند منازل مسلمانان کشمیر را به آتش کشیدند و آنها را از منازل شان بیرون کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الامة، نظامیان هندی به عمد به تخریب و آتش زدن منازل مسلمانان منطقه اشغالی کشمیر اقدام کردند و ساکنان مسلمان را از منازل شان اخراج و هندو ها را جایگزین آنها کردند.

 

فعالان اجتماعی در شبکه اجتماعی توئیتر به انتشار یک فیلم ویدیویی از حمله نظامیان هندی به منازل مسلمانان در منطقه کشمیر اقدام کردند.

 

این فیلم نشان می دهد که نظامیان هندی به شکستن لوازم منازل مسلمانان اقدام کردند و آنها را از منازل شان اخراج کردند.

 

نیروهای هندی و شبه نظامیان بودایی تعقیب مسلمانان کشمیر را ادامه می دهند و برای تغییر ماهیت این منطقه به اسکان هندوها به جای مسلمانان مبادرت کردند.

 

فضای جنگ و ناآرامی از 14 فوریه 2019 میلادی بر بخشی از منطقه کشمیر که در کنترل هند است، سایه افکنده است. یک فرد انتحاری به یک اتوبوس نیروهای پلیس هند حمله کرد که در نتیجه آن 44 نفر کشته شدند. این حمله بدترین حمله در طول دهه های گذشته تاکنون در این منطقه مورد اختلاف بوده است.

 

پس از این حادثه، دولت هند برای سرکوب مسلمانان کشمیر و بیرون کردن آن از این سرزمین به آزار و اذیت آنها روی آورد و برای این کار از نظامیان هندی و شبه نظامیان بودایی تندرو استفاده می کند.

 

گفتنی است، ایالت کشمیر دربخش شمالی شبه قاره هند قرار دارد که از شمال به چین، از شرق به تبت، از جنوب به پنجاب هند و از غرب به پاکستان محدود می شود. جغرافیای استثنایی کشمیر باعث شده است که در یک موقعیت استراتژی مهم در مرز سه کشور هسته ای قرار بگیرد.

اختلاف پاکستان و هند بر سر حکومت بر کشمیر به سه جنگ طاقت فرسا بین دو طرف منجر شد. هند بر 48 درصد از مساحت این منطقه، پاکستان بر 35 درصد و چین نیز بر 17 درصد آن تسلط دارد.

کد خبر 932866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha