ساخت نیروگاه خرم آباد تجلی خودباوری ملی است

فتاح با اشاره به اینکه یاخت نیروگاه ترکیبی در کشور بومی شده است، گفت: نیروگاه خرم‌آباد تحریم‌ها را درهم‌شکسته و تجلی‌گاه خودباوری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «پرویز فتاح» امروز(8 خرداد) در مراسم افتتاحیه فاز نخست نیروگاه ترکیبی خرم آباد، اظهار داشت: مشارکت بنیاد مستضعفین در این طرح با رویکرد تقویت خدمت به مردم انجام شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لرستانی، بیان کرد: استان لرستان شش هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب کرده است و برای پاسداشت خون شهدا باید خالصانه در راستای خدمت به مردم بکوشیم.

 

وی با اشاره به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بومی در استان لرستان، افزود: بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها بستر رشد و توسعه استان و تقویت خدمت رسانی به مردم این دیار است.

 

فتاح با اشاره به برنامه های بنیاد مستضعفان در راستای خدمت به مردم استان، ابراز کرد: در جهت خدمت به مردم سیل زده استان گام های خوبی برداشته شد.

 

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در سیلاب سال گذشته سیمان مصرفی خانه‌های ترمیمی و احداثی مناطق سیل زده استان لرستان را تأمین کرد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به مشارکت بنیاد در ساخت نیروگاه خرم آباد، بیان کرد: سرمایه‌گذار نیروگاه خرم‌آباد بنیاد مستضعفان کشور است.

 

وی ادامه داد: وزارت نیرو مجوزها را صادر کرد و تا امروز دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این نیروگاه سرمایه‌گذاری شده و تا پایان سال نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر در آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

فتاح اظهار کرد: برای تکمیل نیروگاه خرم آباد درمجموع شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون برق مصرفی استان لرستان از دیگر نقاط کشور تامین می شده است، اظهار کرد: با بهره برداری از این نیروگاه استان لرستان به استانی تولید کننده در عرصه برق تبدیل می شود.

 

فتاح با بیان اینکه نیروگاه  خرم آباد از ابتدا سیکل ترکیبی ساخته شد، گفت: نیروگاه خرم‌آباد تحریم‌ها را درهم‌شکسته و تجلی‌گاه خودباوری شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از اجرای فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد خبر داد و گفت: همه نیروگاه‌های بنیاد را در بورس عرضه خواهیم کرد و در اولین فرصت نیروگاه خرم‌آباد را هم به بورس می‌بریم.

 

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مستضعفان در حوزه مبارزه با کرونا، ابراز کرد: هم اکنون بنیاد مستضعفان در یکی از شهرستان‌های استان مستقرو با برنامه ریزی برای مقابله با بحران کرونا در راستای کارهای آبادانی و پیشرفت نیز فعالیت می کند.

کد خبر 933094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha