فعالیت رستوران ها در جهرم تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است

ارجمند گفت: حضور مشتريان و فعالیت رستوران ها و كافه ها در شهرستان جهرم باید بر اساس پروتكل هاي بهداشتي باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «سيد مجيد ارجمند»، امروز (8 خرداد)، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضیعت آغاز به کار رستوران ها و کافه های شهرستان جهرم، گفت: با توجه به اينكه وضعيت جهرم همچنان به شرايط عادی باز نگشته و احتمال وجود افراد ناقل در شهرستان زياد است، حضور مشتريان در رستوران ها و كافه ها باید بر اساس پروتكل های بهداشتی باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به نحوه فعالیت این واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: صاحبان رستوران ها و كافه ها تا ظرفيت 50 درصد اجازه فعاليت دارند.

 

وی با بيان اين مطلب كه  در رستوران ها و كافه های مسقف مشتريان اجازه نشستن روي صندلي ها را دارند، بیان کرد: الزام در گندزدایی میز و صندلی ها و هر سطوح قابل لمس پیش از ورود و خروج مشتریان ضروری است.

 

ارجمند ادامه داد: همچنین گند زدايی باید روزانه و در فاصله های زمانی تكرار شود.

 

وی با اشاره به ممنوع بودن فعاليت تالارهای پذيرايی گفت: استخر، سونا و مراكز ماساژ از ديگر مكان هايی است كه همچنان اجازه فعاليت ندارند.

 

«رضا رحمانيان» نیز با اشاره به فعاليت باشگاه های ورزشی در شهرستان گفت: فعاليت باشگاه های ورزشی بر اساس رعايت پروتكل های بهداشتی و انجام ورزش هايی است كه به صورت انفرادی قابل اجرا است.

 

مدير بهداشت محيط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به اینکه ورود ورزشكاران به باشگاه های ورزشی بر اساس ميزان مساحت باشگاه است، افزود: حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستكش از سوی ورزشكاران الزامی است.

 

وی بیان کرد: صاحبان باشگاه های ورزشی باید پیش از ورود و خروج ورزشكاران تمام وسايل و سطوح را گندزدايی و ضدعفونی كنند.

 

کد خبر 933210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha