اجرای طرح امین در ۱۵۰ مدرسه همدان

پورداود به تقدم تعمیق باورهای دینی دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: سال گذشته نماز جماعت با حضور ۴۰۰ روحانی در مدارس همدان اقامه شد.

«محمد پورداود» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان، توجه ویژه آموزش و پرورش به بحث نماز و تعمیق باورهای دینی در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان سال گذشته در اجلاس نماز رتبه برتر را کسب کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به این که برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی در شرایط فعلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی اجرا می شود، افزود: طرح هر خانه یک دارالقران، بارگذاری روزانه یک جزء قرآن به صورت فایل صوتی به همراه شرح و تفسیر یکی از آیات شاخص قرآن، بارگذاری روزانه ضرب المثل های قرآنی، طرح حفظ جزء سی ام قرآن کریم با شعار هر روز یک صفحه قرآن با یادگیری در فضای مجازی از جمله این برنامه ها بوده است.

 

وی اجرای خوانش قصه های قرآنی و طرح مصباح الهدی را که مربوط به زندگی ائمه اطهار(ع) است، از دیگر برنامه های پرورشی و فرهنگی خواند و تصریح کرد: برگزاری مسابقه بزرگ هنر با حضور خانواده ها، برگزاری مسابقه اذان به صورت ضبط صدا و ارسال توسط دانش آموزان، اجرای پویش یک زنگ یک زندگی، اجرای طرح جشن تکلیف خانگی ویژه دانش آموزانی که امسال به سن تکلیف رسیده اند و ایجاد پویش مردمی کمک به دانش آموزان بی بضاعت در استان به مرکزیت مراکز دارالقرآن ها از دیگر برنامه ها و طرح هایی است که اجرای آنها همچنان ادامه دارد.

 

  مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: توسعه و تعمیق فرهنگ غنی قرآن، عترت و نماز زمینه ساز انس بیشتر دانش آموزان و فرهنگیان با سرچشمه زلال معارف غنی قرآن کریم، اهل بیت (ع) و مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.

 

وی با بیان اینکه، رجوع به قرآن، درس و راه زندگی را می‌آموزد و هرکس آموخته‌ها را به کار گیرد در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد، تصریح کرد:  اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نباید فقط محدود به مدرسه باشد بلکه خانواده ها نیز  در خانه آموزش قرآن را  ادامه دهند.

کد خبر 933492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha