کتاب «آیین ها و باورداشت های گیل و دیلم» منتشر شد

پرحلم از انتشار کتاب «آیین ها و باور داشت های گیل و دیلم» توسط حوزه هنری گیلان خبر داد و گفت: این کتاب در برگیرنده بخش عمده‌ای از باور داشته ها و رسوم گذشتگان سرزمین گیلان است.

«محمد پرحلم» در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری شبستان از انتشار کتاب «آیین ها و باور داشت های گیل و دیلم» توسط حوزه هنری گیلان خبر داد و افزود: این کتاب در برگیرنده بخش عمده‌ای از باورداشت‌ها و رسوم گذشتگان سرزمین گیلان است.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان تصریح کرد: نگارنده برای جمع‌آوری این آیین‌ها و باورها به طور مستقیم پای صحبت اهالی نشسته است و همین موضوع ارزش و اصالت آنچه گرد آوری شده است را دو چندان می‌کند.

 

وی با بیان اینکه آیین ها و باور داشت های گیل و دیلم اثر «محمود پاینده لنگرودی» به سفارش حوزه هنری گیلان منتشر شده است، در خصوص مشخصات این کتاب گفت: این کتاب توسط نشر رشت فرهنگ ایلیا در سال ۱۳۹۹ در ۳۴۴ صفحه و ۹ جلد معمولی و نیز در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

 

پرحلم  اظهار کرد: در این کتاب تمامی آنچه در شرق گیلان در وقت شادی و غم و رنج، دستاویز مردم بوده به تحریر درآورده شده و شاید راه و روش نیاکان چراغی برای نسل‌های بعد برای گذر از سختی ها و افسون کردن شادی ها باشد.

 

وی در ادامه از خانواده زنده یاد «پاینده لنگرودی» برای همکاری بی دریغ در نشر این کتاب قدردانی کرد و افزود: همچنین از نشر ایلیا برای ویرایش مجدد در تنظیم و نشر این اثر سپاسگزاریم.

 

پرحلم در ادامه ابراز امیدواری کرد: حوزه هنری گیلان بتواند با چاپ آثاری از این دست در حفظ بازنشسته متونی که در تدوین فرهنگ و تاریخ گیلان زمین از اهمیت و جایگاهی رفیع برخوردارند گامی هر چند کوچک بردارد.

 


وی در پایان اذعان کرد: علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به کتابفروشی های معتبر و همچنین برای خرید نسخه الکترونیکی به فروشگاه کتاب برخط آنلاین طاقچه مراجعه کنند.

کد خبر 933717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha