ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی برای اطفا حریق در عرصه های منابع طبیعی 

علی نیک نفس گفت: دستگاه های اجرایی در صورت بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موظف به همکاری در پیشگیری و اطفاء حریق در این عرصه ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فاریاب با موضوع پیشگیری و اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«علی نیک نفس» در این جلسه، گفت: دستگاه های اجرایی در صورت بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موظف به همکاری در پیشگیری و اطفا حریق در این عرصه ها هستند.

 فرماندار شهرستان فارباب با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در جلوگیری از بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی، عنوان کرد: در صورت وقوع آتش سوزی و حریق در عرصه های منابع طبیعی کلیه دستگاه های اجرایی اعم از شهرداری ها، بخشداری ها، هلال احمر، محیط زیست و جهاد کشاورزی و غیره وظف به همکاری هستند و بایستی آمادگی لازم برای اقدام سریع و به موقع در اطفا حریق های احتمالی عرصه های منابع طبیعی را داشته باشند.

 

وی ابراز کرد: در پی بارندگی های اخیر و فراهم آمدن شرایط مناسب برای رشد پوشش گیاهی و گرم شدن هوا از سوی دیگر، امکان خطر وقوع حریق احتمالی در عرصه های طبیعی به ویژه در سطح مراتع افزایش می یابد.

 نیک نفس افزود: با توجه به شروع فصل گرما پوشش گیاهی در محیط اطراف شهر و روستاها با کوچکترین سهل انگاری و بی احتیاطی طعمه حریق می شود.

فرماندار فاریاب تاکید کرد: مانور اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و با مشارکت جوامع محلی و سازمان‎های مردم ‌‎نهاد باید برگزار شود.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که باید ابزار و تجهیزات اولیه لازم برای اطفا حریق تامین شود، خاطرنشان کرد: ضروری است مناطق بحرانی که سال های گذشته دچار حریق شده اند را شناسایی کرده و بر اساس موقعیت آن‌ ها دستورالعمل لازم برای پیشگیری صادر شود.

گفتنی است؛ این جلسه به ریاست فرماندار شهرستان فاریاب و با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 933723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha