قبرستان بقیع تراث و گنجینه معنوی جهان اسلام است

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (علیهم السلام) یادآور دژخیمان عمال وهابیت در زدودن شعائر، مقدسات و تراث معنوی جهان اسلام از قبرستان با عظمت بقیع در شهر مدینه النبی است.

خبرگزاری شبستان – اردبیل:

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (علیهم السلام) یادآور دژخیمان عمال وهابیت در زدودن شعائر و مقدسات و تراث معنوی جهان اسلام از قبرستان با عظمت بقیع در شهر مدینه النبی است.

 

قبرستان بقیع که در خود وجود با عظمت 4 تن از ائمه اطهار (علیهم السلام) حضرت امام حسن المجتبی (علیه السلام)، حضرت امام سجاد (علیه السلام)، حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) و نیز به روایت های متعددی وجود نازنین حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و تعدادی از صحابه و بزرگان اسلامی همچون حضرت عبدالله بن عبدالمطلب و حضرت آمنه پدر و مادر پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد مادر امام علی (علیه السلام)، حضرت ام البنین همسر امام علی (علیه السلام) و بزرگان اهل سنت جای داده است و در میان امت اسلامی دارای شرافتی سترگ و ارزش والا است.

 

متاسفانه عمال وهابیت در سال 1344 هـ . ق وحشیانه اقدام به تخریب جنت البقیع کرده اند و امت اسلام داغدار و مصیبت زده این رویداد شد.

 

باید خون گریست به حال اسلام عزیز و امت مرحومه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که مشاهد شریف مکه مکرمه و مدینه منوره در دست چنین انسان های از خدا بی خبر سفاک افتاده است که باید با دغدغه مندی امت اسلامی و بزرگان مذاهب اسلامی جلوی استمرار این حرکت های اسفناک گرفته شود و با ایجاد شورایی این مشاهد شریف به دست مسلمانان مدیریت و استفاده گردد.

 

باید به محضر شهدای والامقام مدافعان حرم درود و سلام فرست که در روزگار کنونی هم اگر ایشان نبودند و جبهه مقاومت شکل نمی گرفت یقینا شاهد بی حرمتی و جسارت و تخریب حرم های اهل بیت (علیهم السلام) عصمت و طهارت در سوریه و عراق بودیم.

 

جانفشانی های این شهدا به خصوص سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران باوفای ایشان از مناطق را از لوث وجود گروه های تکفیری و دشمنان اسلامی پاک کردند و زمینه را برای بهره مندی بیش از پیش از این بقاع متبرکه را فراهم کردند.

 

دشمنان دین خدا و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) به خوبی می دانند که تا حرم اهل بیت و پرچم هدایت و رستگاری آن ضوات مقدسه و تراث معنوی اسلام و قرآن پا برجاست دشمنان قسم خورده این مکتب توان رویارویی با آن را نداشته و با شکل گیری تمدن نوین اسلامی و آگاهی ملت ها و انسان های آزاده نهال رو به رشد فرهنگ متعالی اهل بیت (علیهم السلام) روز به روز پرثمرتر و پربارتر می شود و سایه درخت تنومند مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بر تمام مردمان زمین سایه افکن می شود و مسیر هدایت و تربیت را روشنتر می کند.

 

 

حسن مهدوی

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل

کد خبر 933848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha