مصرف برق در استان سمنان افزایش یافت

موسوی زاده از افزایش مصرف برق استان سمنان خبردادوگفت: با با نزدیک شدن به فصل تابستان و رسیدن به روز‌های گرم سال مصرف برق دراین استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سید محمد موسوی زاده» در نشست با خبرنگاران بیشترین مصرف برق استان سمنان را در بخش‌های صنعت و کشاورزی اعلام کردوافزود: با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با واحد‌های بزرگ سعی در کاهش مصرف در سال جاری داریم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ضمن بیان اینکه سهمیه سال جاری استان سمنان برای کاهش مصرف برق ۶۷ مگاوات  تعیین شده است اضافه کرد: در سال گذشته ۵۷.۷ سهمیه کاهش مصرف برق استان بوده که ۸۵ درصد آن محقق شد.

 

وی سهم بخش خانگی از کاهش مصرف در سال جاری را ۱۲ مگاوات اعلام کردوگفت: پویشی تحت عنوان هر اشتراک یک نیروگاه مجازی راه اندازی شده که هر مشترک برق خانگی با تنها ۱۰۰ وات کاهش مصرف می‌توان به حد مطلوب کاهش مصرف معین شده برسد.

 

موسوی زاده به سیاست‌های تشویقی سال جاری برای مشترکان کم مصرف اشاره داشت وافزود: پاداش های مختلف برای بخش صنعت وخانگی در نظر گرفته شده است.

 

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در بخش کشاورزی نیز با ۴ ساعت خاموشی دستگاه‌ها تمام مصرف ان روز رایگان محسوب  خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته در بخش خانگی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بخش صنعت و تولید ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکان تعلق  گرفت.

 

موسوی زاده از کاهش ۴۰ مگاواتی برق مصرفی استان سمنان در سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن خبر داد و گفت: کاهش و صرفه جویی در مصرف برق، جز در سایه همراهی و همکاری مردم با شرکت برق میسر نخواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه تعداد مشترکان برق در استان بر اساس آخرین آمار ۳۸۴ هزار و ۲۳۲ واحد است، ابراز داشت: از این تعداد شش هزار و ۵۳۶ مشترک در بخش کشاورزی فعال است.

 

وی ضمن بیان اینکه ۱.۵ درصد از مشترکان برق استان سمنان در بخش کشاورزی است، افزود: در مجموع ۲۰ درصد برق استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

کد خبر 934067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha