فتوحات فرهنگی باید به دست جوانان انقلابی و روحانیون رقم بخورد

حجت الاسلام قمی گفت: امروز زمانه ای است که توقع به حق جامعه مذهبی، فتوحات فرهنگی است که باید به دست جوانان انقلابی، روحانیت معزز و اهالی فرهنگ و تبلیغ رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمد قمی» در نشست فعالان فرهنگی و آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص امام راحل فرمودند ایشان به همه فهماند علی وار زیستن و تا آستانه مرزهای عصمت پیش رفتن، افسانه نیست.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در مکتب پر از نور، روحانیت و عظمت حضرت امام، سطور مهمی به عنوان شاخص وجود دارد که می توان لحظه به لحظه سلوک فردی و دسته جمعی را با آن ارزیابی کرد؛ در مکتب امام خمینی (ره) مردم، سالار و محور هستند و مسئول در جمهوری اسلامی خادم و نوکر مردم است و اگر این امر توسط مردم حس نمی شود و در انجام مسئولیت خللی وارد است.

 

وی عنوان کرد: در بحث تقلید و تبیین اسلام ناب، تبلیغ پدیده اجتماعی است و نباید بعد اجتماعی آن مغفول ماند و گره گشایی از زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قمی اعلام کرد: مردم و گروه های مردمی باید مبلغ اسلام بوده و خودشان اسلام را تبلیغ کنند و دستگاه های حاکمیتی پشتیبان و حامی هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در استان قزوین بزرگان بسیاری پرورش یافته اند و حق این استان است که نسبت به خیلی از استان ها جلودار باشد و از همین رو بار سنگینی بر دوش شماست که کار سختی است و تزلزلی در این مسیر نباید راه یابد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: امروز زمانه ای است که توقع به حق جامعه مذهبی، فتوحات فرهنگی است که باید به دست جوانان انقلابی، روحانیت معزز و اهالی فرهنگ و تبلیغ رقم بخورد و بانوان مومنه انقلابی هم باید در این مسیر نقش آفرین باشند و باری از دوش بردارند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما متعهد می شویم بیش از پیش این استان مهم را جدی بگیریم و از روحانیت می خواهیم به مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی کمک کنند و اگر اهتمام جمعی باشد، اتفاقات بزرگی رقم می خورد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام «علی نعمت الهی» تقدیر و حجت الاسلام «زهرایی» به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.

 

کد خبر 934077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha