آتش در منطقه حفاظت شده خاییز همچنان زبانه می کشد/ مسئولان برای اطفای حریق در این منطقه اقدام ویژه انجام دهند

نماینده ضمن انتقاد از کمبود امکانات برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده خاییز گفت: مسئولان و دست اندرکاران برای مهار آتش باید اقدام ویژه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد موحد» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 11 خرداد در تذکری با اشاره به آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز گفت: برای چندمین سال پیاپی جنگل ها و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده و خسارات جبران ناپذیری به آن وارد شده است. حضور مردم و جوانان با دست های خالی برای مبارزه با آتش هم صحنه زیبای ایثارگری را ایجاد کرد و هم به دلیل کمبود امکانات و نبود تجهیزات کافی برای مهار آتش باید تاسف خورد.

 

نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور جنگل های بلوچ، حیات وحش و حیوان های بی گناه در شعله های آتش خاکستر شدند و آتش همچنان زبانه می کشد. مسئولان و دست اندرکاران از خواب بیدار شوند و نسبت به اطفای حریق این منطقه اقدام کنند.

 

همچنین در ادامه، الهام آزاد در تذکری گفت: پیام مقام معظم رهبری مجلس یازدهم ما را به سمت اولویت اقتصاد و فرهنگ رهنمون می کند. در روزهای اخیر اتفاقات غم انگیزی رخ داد که اگر سال های قبل به فرمایشات رهبری توجه می شد از بروز این اتفاقات پیشگیری می شد. حضرت آقا در سال های 69، 76 و 92 سخنان بسیار مهمی در رابطه با بحث زن و خانواده و تعدی به حقوق زنان داشتند که اجرایی نشد. امسال نیز در دیدار با دانشجویان در این زمینه تذکر دادند و تاکید کردند که در این زمینه کم کاری شده است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه عدالت تاکید کردند که نمره خوبی نگرفتیم، گفت: چرا باید فردی هزاران متر بدون مجوز ساخت و ساز داشته باشد، ملک اش تخریب نشود و کاری با وی نداشته باشند اما با خانم آسیه پناهی به خاطر 4 -5 متر زمین چنین برخوردی شود. قطعا باید به این مسایل رسیدگی فوری شود.

 

همچنین، سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان نیز گفت: کرونا در خوزستان بیداد می کند. مردم خوزستان در حال پرپر شدن هستند. خوزستان رتبه اول را در بحث ابتلا به کرونا دارد. از وزیر بهداشت و نیرو باید این سوال را داشت که چرا با این وضعیت خوزستان و آبادان مردم باید درگیر مسئله آب شرب نیز باشند. آیا باید باز هم خوزستان ما در خرج سایر استان ها شود؟

 

وی تصریح کرد: آبادان با 300 هزار نفر جمعیت تنها یک دستگاه پی سی آر دارد. آقای رییس جمهور دستور دهید تا برای مقابله با کرونا ستاد مبارزه با کرونا اقدامات ویژه در خوزستان انجام دهد تا از بروز فاجعه جلوگیری شود.

 

همچنین، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به تخریب خانه خانم آسیه پناهی در کرمانشاه گفت: از قوه قضاییه می خواهیم به این موضوع ورود پیدا کند. جرم این زن دفاع از آلونک ساده و کپری در مقابل شهرداری کرمانشاه بود. در نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته نیست که بعد از 40 سال با فقرا این گونه برخورد شود.

 

وی همچنین با اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: کاهش ارزش پول ملی باعث شده است که نقدینگی به بازار طلا، ارز، بورس و مسکن سرازیر شود و حجم بدهی معوقات بانکی و مطالبات مشکوک الوصول بانکی نشانگر ضعف عملکرد بانک مرکزی و خودمختاری بعضی بانک ها است. دولت باید در این زمینه اقدام اساسی انجام دهد./

کد خبر 934085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha