مسئولان برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از مساجد حمایت کنند

نوروزی‌مهر مساجد را مکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی متنوع دانست و گفت: مسئولان باید در راستای اجرای این برنامه‌ها از مساجد حمایت کنند.

«مریم نوروزی‌مهر» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه خانواده به‌عنوان واحد اجتماعی کوچکی با ازدواج آغاز می‌شود و با تولد فرزندان توسعه و استحکام پیدا می‌کند اظهار کرد: بشر از آغاز، زندگی خانوادگی را به‌عنوان بهترین نوع زندگی برگزیده که در همه زمان‌ها و مکان‌ها به آن پایبند است.

 

مدیر کانون حضرت رسول (ص) مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک زندگی خانوادگی را از امتیازات انسان با فواید گوناگون برشمرد و افزود: این نوع زندگی، زن و مرد را از پریشانی و بی‌هدفی نجات می‌دهد، به خانواده وابسته و دلگرم می‌کند و از نعمت انس، مودت و لذت‌های مشروع زناشویی بهره‌مند می‌سازد و از سوی دیگر زن و مرد در کانون گرم و باصفای خانواده صاحب فرزند شده، در تعلیم و تربیت آنها می‌کوشند و به‌عنوان بهترین یادگار از خویشتن باقی می‌گذارند.

 

وی پرورش فرزندان و انس با آنها را از بهترین لذت‌های زندگی دانست و اذعان داشت: خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش مهمی در تربیت فرزند دارد و باید این کانون به‌عنوان اولین محیط اجتماعی کوچک به نحوی باشد که اعضای آن احساس آرامش کنند.

 

نوروزی‌مهر تصریح کرد: طبق آیات و روایات معصومین باید برای جوانان شرایط ازدواج را مهیا و آنها را به ازدواج تشویق کرد و ما نیز می‌توانیم طبق این فرمایشات، جوانان را تشویق به ازدواج کنیم تا دشمنان اسلام موفق به اجرای برنامه‌های خود برای از هم پاشیدن خانواده‌ها نشوند.

 

وی بر لزوم ترویج کتابخوانی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش تاثیرگذار کتاب، ما باید جامعه را به کتابخوانی تشویق کنیم و با استفاده از این روش سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده‌ها را به دیگر کشورها ارائه دهیم.

 

مدیر کانون حضرت رسول (ص) اندیمشک مساجد vh مکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی متنوع دانست و بیان کرد: مسئولان باید در راستای اجرای این برنامه‌ها از مساجد حمایت کنند.

 

وی یاد آور شد: مساجد می‌توانند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، آئین همسرداری، تفسیر قرآن و بصیرتی و با جذب اقشار مختلف مردم، نقش موثری را در جهت آشنایی و تقویت ارتباط آنها با مساجد ایفا کنند.

 

کد خبر 934333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha