فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی هفته دولت به بهره برداری می رسد

نجفی با بیان اینکه فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی تا هفته دولت امسال آماده بهره برداری خواهد شد، گفت: فاز سوم این مرکز نیز اگر حمایت مالی شود تا پایان امسال تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمیدرضا نجفی» پیش از امروز (12 خرداد) در بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند با حمایت‌های مادی و معنوی از ‏طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و کسب ‌و‌ کار در دانشگاه بیرجند و زیرنظر مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست ‏جمهوری در خرداد سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.‏

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه هدف این مجموعه خلق اکوسیستمی برای ایجاد و توسعه نوآوری پایدار با تمرکز بر آموزش ‏و خلق فضای باز نوآوری و حمایت از تیم های استارتاپی و توسعه اقتصاد دانش بنیان است، افزود: در حال حاضر فاز اول مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند خدمات ارائه می دهد.

 

نجفی تاکید کرد: ایده هایی در زمینه های مختلفی همچون محیط زیست، سلامت، رباتیک، الکترونیک، کالای فرهنگی، گردشگری، مدیریت ‏پسماند، ... ثبت شده است.

 

وی تعداد واحدهای فناور مستقر در این مرکز را 11 واحد برشمرد و بیان کرد: همچنین 12 شرکت دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی در این مرکز فعالیت دارند.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی تا هفته دولت امسال آماده بهره برداری خواهد شد، عنوان کرد: فاز سوم این مرکز نیز اگر حمایت مالی شود تا پایان امسال تکمیل می شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع احداث 6 فاز تا سال 1400 برنامه ریزی شده است، گفت: با توجه به قدمت دانشگاه بیرجند 40 میلیارد تومان برای نوسازی آزمایشگاه ها نیاز است.

کد خبر 934389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha